CFR Infrastructură a anulat cele șase licitații pentru modernizarea Magistralei Craiova – Caransebeș

cfr

foto: Arhivă

Licitațiile pentru modernizarea liniei ferate Craiova – Caransebeș au fost lansate în primăvară, pentru o investiție de peste 10 miliarde lei, finanțare europeană prin Programul Transport (40% nerambursabilă). Până la termenul limită nu a fost depusă nicio ofrtă, așa că procedurile au fost anulate,

Anularea licitațiilor înseamnă luni pierdute și chiar risc de pierdere a banilor. Dacă va fi nevoie de o reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, se poate ajunge și la un an pierdut.

„Eșec major la Ministerul Transporturilor: au fost anulate toate licitațiile pentru modernizarea coridorului feroviar dintre Craiova și Caransebeș. Calea ferată Craiova – Caransebeș de pe coridorul sudic Constanța – București – Arad – Curtici are 225 km și costă peste 2 miliarde de euro (…) Ar fi trebuit să circulăm peste 6 ani pe o linie modernizată la viteze de 160 km/h, cu tuneluri, viaducte și stații noi.

Însă Grindeanu a aruncat în aer acest proiect. A anulat toate licitațiile de lucrări, după ce niciun constructor nu s-a lăsat convins de documentația statului și de sumele de bani estimate de CFR și nu a depus ofertă”, a transmis Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă.

Cum se împart cele șase loturi

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș este electrificată pe toată distanța. Sunt șase locuri, după cum urmează:

  • Lotul 1 (Craiova – Filiași) – 37,97 km, valoare estimată de 1,4 – 1,5 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție)
  • Lotul 2 (Filiași – Igiroasa) – 44,26 km, valoare estimată de 1,1 – 1,2 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție
  • Lotul 3 ( Igiroasa – Drobeta Turnu Severin) – 41 km, cel mai mare contract distinct dintr-un proiect CFR Infrastructură, având o valoare de 3 miliarde lei
  • Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane) – 41,618 km, valoare estimată de 1,4 – 1,6 miliarde lei (fără TVA), trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 luni execuție)
  • Lotul 5 (Băile Herculane – Po Nou Poarta) – 32,6 km, valoare estimată: 1,4 – 1,50 miliarde lei (fără TVA), trebuie terminat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție)
  • Lotul 6 (CAP X Po Nou Poarta – Caransebeș) – 37 km, valoare estimată 1,3 miliarde lei (fără TVA), trebuie trminat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 luni execuție)

De la Caransebeș la Timișoara și Arad sunt contracte semnate prin PNRR pentru loturile 2, 3 și 4. Pentru Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, contractul ar putea fi semnat cu WeBuild, dacă la CNSC va fi respinsă contestația Alstom.

În contestațiile depuse, constructorii au reclamat documentația slabă a CFR sau estimările de cost, după cum Economedia a explicat aici.

About Post Author