Sala de sport de la Generală 25 are contract din martie. De ce n-au început lucrările

sala de sport

Șase luni și o „problemă tehnică din proiectul tehnic”. Vorbim despre sala de sport cu tribune, care ar trebui construită, cu bani europeni, la Școala Generală 25. Contractul e din martie, finanțarea de aproape un an și jumătate, dar lucrările încă n-au început. Iar primăria se încurcă în explicații.

Licitația pentru construirea sălii de sport de la Școala Generală 25 a pornit în noiembrie 2020. Asta, după ce, în vara anului trecut, vechea administrație semnase contractul de finanțare, cu bani europeni, prin POR. Procedura a durat cam aproape jumătate de an, iar în luna aprilie a fost semnat și contractul de execuție.

„Am pornit primul proiect de sală de sport școlară din Timișoara, la Școala 25, unde am semnat contractul de execuție. Valoarea este de 7,6 milioane de lei, cu TVA, marea majoritate din fonduri europene. Durata contractului este de 12 luni. Vedem dacă și firma reușește să execute”, spunea, la acea vreme, primarul Dominic Fritz.

Dacă firmele – pentru că sunt două – reușesc să execute este, într-adevăr, o discuție. Altă discuție este însă legată de faptul că nici măcar acum, la jumătate de an de la semnarea contractului valabil 12 luni, șantierul nu a început încă.

Problema tehnică și ajustările

Am întrebat la Primăria Timișoara de ce nu au început lucrările. Răspunsul primit, după câteva săptămâni și o cerere înaintată pe Legea 544, a informațiilor de interes public, a fost că „lucrările vor începe imediat ce se va clarifica problema tehnică identificată de executant în Proiectul Tehnic”. Am mers un pic mai departe și, trei zile mai târziu, după ce a trecut weekendul, am cerut, de la PMT, detalii despre „problema tehnică”.

Răspunsul primit : „Azi (luni – 11 octombrie, n.r.) a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor”. Am vrut totuși să știm care a fost spinoasa problemă tehnică identificată în proiectul tehnic, din cauza căreia lucrările nu au putut fi demarate timp de șase luni. „Au fost făcute ajustări de materiale de construcție și a fost inclusă și posibilitatea folosirii OG 15 în timpul proiectului, în cazul în care unele prețuri au crescut. Costul total al proiectului nu a fost schimbat”, ne-a declarat Bogdan Marta, consilierul pe probleme de comunicare al primarului Dominic Fritz.

Preț la fel, cu materiale mai scumpe

OG 15 / 2021 a fost publicată în Monitorul Oficial în 31 august 2021, la patru luni de la semnarea contractului. Aceasta prevede că pentru proiectele de investiții finanțate din fonduri publice, „prețul contractelor de achiziție publică aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, se ajustează (…) prin actualizarea prețurilor aferente materialelor, prin aplicarea unui coeficient de ajustare, pentru a ține seama de orice creștere sau diminuare a costului materialelor pe baza căruia s-a fundamentat prețul contractelor”.

Recapitulăm: la două luni și jumătate de la apariția acestui act normativ care permite creșterea prețului, un contract semnat în aprilie a rămas la aceeași valoare, fiind făcute doar „ajustări” de materiale! Materiale al căror preț a explodat, practic, pe durata acestui an.

Noua sală de sport va fi construită „în regim parter înalt, cu corpuri de legătură cu școala existentă în regim P, în care se amenajează cabinete profesori, vestiare și grupuri sanitare”. Extra Prompt, liderul de asociere care va face lucrarea, este o firmă de construcții din Timișoara, înființată în 2003. E la primul contract cu PMT, spre deosebire de Constructim, care face deja, în această perioadă, Campusul Lenau și centrul cultural de pe strada Mărășești.

About Post Author