Timișoara e plină de gropi. Când vor fi astupate și de ce SDM a cam lucrat pe ochi frumoși în anii trecuți

gropi

SDM va plomba gropile apărute precum ciupercile după ploaie. Primăria Timișoara are însă de achitat facturi de 30 de milioane de lei către societatea de drumuri și se caută acum cea mai bună cale pentru a avea un program logic de intervenții în oraș.

E ca la fiecare început de an la Timișoara: străzile sunt, din nou, pline de gropi, iar șoferii le iau în plin, în funcție de cât de bine cunosc zona în care se află. Gropile vor fi astupate de cei de la SDM, însă primăria are datorii imense pentru lucrările făcute în anii trecuți.

„Cu SDM avem o problemă mare financiară. Din aceste facturi rostogolite anul trecut, 30 de milioane sunt facturi neplătite la SDM. SDM este o companie care este într-o stare destul de sănătoasă, în general, dar să aibă facturi neplătite în suma de 30 de milioane de lei nu este neapărat o situație foarte comodă. Asta arată felul în care funcționau lucrurile. Pur și simplu s-au început lucrări, s-au dat comenzi pe bani inexistenți. Noi ne concentrăm acum să plătim cât putem din aceste facturi restante”, spune primarul Dominic Fritz.

Se încearcă, în această perioadă, să se facă un program de reparații la străzi bazat pe o strategie clară, nu pe principiul că din primărie se transmite să se intervină undeva anume și asta se face. „Lucrăm și la un program de reparații pentru străzi. Cumva, aceste comenzi au fost date de Direcția Tehnică fără neapărat un plan, fără ca implicațiile financiare să fie cântărite. La asta lucrează acum domnul viceprimar, să fie mai previzibil și realist”, susține edilul șef.

Bugetul, bată-l vina

Planul de reparații la străzi are însă de trecut două… hopuri. Unul este că viceprimarul Ruben Lațcău este, pentru încă două săptămâni, în concediu. Celălalt își are rezolvarea doar la București, pentru că noul plan pentru străzi depinde de bugetul național, fără de care nu poate fi adoptat bugetul local.

„Trebuie să finalizăm bugetul, este și o chestie de bani. Momentan ne frământăm cum să scăpăm și de aceste datorii de 30 de milioane, și să investim în același timp în reparațiile necesare, iar acolo unde putem, să facem investiții într-o asfaltare complet nouă. Prioritizarea este tocmai procesul în care ne aflăm, că tragem de cearșaf în toate direcțiile. Bugetul de reparații este unul teoretic, pentru că rămânem cu 30 de milioane pentru acest buget neplătite. Tocmai de aceea trebuie să facem o prioritizare. Normal că intenția noastră este ca acolo unde este necesar să reparăm gropile și acolo unde ne permite situația investițiilor să turnăm și un nou strat de asfalt, ori pe reparații, ori pe bugetul de investiții”, a conchis primarul Dominic Fritz.