Studii geotehnice pe A1, tronsonul cu tuneluri pentru urși. Cinci echipe în teren

foto: DRDP Timișoara
A început lucrul pe teren pe bucata lipsă din Autostrada A1, cea cu tunelurile pentru urși. Contractul e în faza de proiectare, iar antreprenorul face investigații geotehnice. În februarie, ministrul Sorin Grindeanu era convins că șantierul efectiv va începe la jumătatea anului.
„Antreprenorul obiectivului de investiții «Autostrada A1 Lugoj –Deva, Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D» a început investigațiile geotehnice pe teren. Echipele specializate lucrează cu cinci instalații de forat. Contractul se află acum în perioada de proiectare”, transmite DRDP Timișoara.
Contractul de proiectare și execuție pentru sectorul respectiv de autostradă a fost semnat în octombrie 2022, cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – Euro Asfalt d.o.o.
„În zona aceea, undeva la final de mai se termină proiectarea. După aceea, se va intra în zona de execuție. Avem un constructor serios, care are în acest moment în execuție 440 de kilometri de autostradă și drum expres în România. Pot face față, sunt extrem de bine organizați și nu am nici cel mai mic semn de întrebare că nu se ține de termenele asumate”, spunea, în luna februarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva (secțiunile E și D) are o lungime de circa 13 km. Pe o lungime de 2,13 km urmează să fie construit un tunel forat compus din două galerii unidirecționale. Valoarea contractului este de 1,86 miliarde lei, fără TVA, adică 373 de milioane de euro. Durata contractului este de 165 luni, din care 11 luni proiectare și 34 de luni perioadă de execuție. Perioada de garanție, inclusă în acest contract, este de 120 luni.