Primăria repară Calea Șagului. De la linia tramvaiului 7, până după pasaj
Se lucrează pe Calea Șagului. Până să înceapă cândva șantierul de extindere, primăria a decis să repare totuși șoseaua, afectată de mașinile de mare tonaj care trec zilnic pe acolo. Va fi pus asfalt nou pe porțiunea care începe de la intersecția cu str. Ana Ipătescu, până după pasajul CF.
Pe Calea Șagului se circulă deja cu restricții pe o anumită porțiune. Este vorba de cea care începe de la sensul giratoriu de la Shopping Center, unde ambele benzi pe sensul spre Șag erau închise. Se circula doar pe sensul dinspre Șag, câte o bandă pentru dus, respectiv întors. „Facem lucrări de reparații, punem un strat nou de asfalt. După ce terminăm pe pasajul CF, mergem înspre intersecția cu Ana Ipătescu”, spun reprezentanții Direcției Generale de Drumuri din PMT.
Practic, va fi refăcut covorul asfaltic pe porțiunea care începe de la linia tramvaiului 7, până după pasajul CF. Șoseaua este afectată de traficul greu, pentru că TIR-urile sunt obligate să treacă pe aici, în lipsa centurii, și sunt anumite bucăți unde s-au format adevărate „valuri” de asfalt. Lucrarea este estimată să dureze câteva zile și se face pe bugetul de reparații.
Urmează un șantier de 16 milioane de euro
La jumătatea lunii martie, consilierii locali au aprobat documentaţia tehnico-economică – faza D.A.L.I., pentru „Modernizare Calea Şagului (Tronson cuprins între strada Ana Ipatescu cu limita administrativă a Municipiului Timișoara)»”. Ea a fost realizată de investitorul de la mallul din Șagului și donată municipalității. Potrivit proiectantului, este vorba despre două trosoane distincte. Primul are 670 de metri, de la intersecţia cu strada Ana Ipătescu, până după pasajul de cale ferată. Acesta va păstra actuala configurație, cu câte două benzi pe sens. Al doilea tronson are 4,8 kilometri, de la pasajul de cale ferată, până la intersecţia cu DJ593. Aici urmează să fie câte trei benzi pe sens.
Lucrarea este estimată să coste 74,1 milioane de lei, cu TVA, și un termen de execuție de 16 luni. Ea include, pe lângă lucrări la carosabil, refacerea a 4,8 kilometri de trotuare, piste de biciclete și realizarea unui sens giratoriu. Durata de realizare este estimată la 16 luni.Nu se știe, mai ales în actualele condiții, când ar putea începe șantierul.