Mai mulți pasageri decât în 2019 pe aeroporturile din România. Nu și la Timișoara

foto: Arhivă
Traficul de pasageri înregistrat în 2023 pe aeroporturile din România a crescut cu 17% față de anul precedent, fiind mai mare și decât cel din 2019, ultimul an înainte de pandemie. La Timișoara însă, lucrurile nu stau la fel, iar 2024 a început cu șase destinații suspendate.
Datele Asociației Aeroporturilor din România arată că aproape 25 de milioane de pasageri au fost înregistrați pe parcursul anului trecut, cu 17 procente mai mulți decât în 2022. Cifra totală a pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România în 2023 este mai mare cu aproape 6% și decât cea înregistrată în 2019, ultimul an înainte de pandemie.
„Ne bucurăm să constatăm că în România traficul de pasageri a recuperat puternic, astfel că am depășit valorile înregistrate înainte de pandemie. Spre comparație, traficul aerian din Europa va atinge probabil valorile din anul 2019 abia la sfârșitul acestui an. În ultimii ani, majoritatea aeroporturilor din România au derulat proiecte importante de investiții. Au fost construite noi terminale, au fost extinse și modernizate cele existente, s-a lucrat la extinderea unor piste, căi și platforme de rulare și au fost achiziționate echipamente moderne de securitate. Toate aceste investiții ne vor permite să procesăm în condiții optime un număr tot mai mare de pasageri”, a transmis David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România.
În anul 2023, numărul pasagerilor pe rutele interne a scăzut cu 8 procente față de 2022, dar a crescut cu aproape 20% pe rutele externe. Cei mai mulți pasageri – peste 14,6 milioane – s-au înregistrat pe Aeroportul Otopeni. Urmează în top Clujul – cu 3,2 milioane, Iașul – cu 2,3 milioane și abia pe locul al patrulea Timișoara, cu 1,35 milioane de pasageri.
Anul 2024 începe cu zboruri suspendate la Timișoara
Comparativ, în 2019, Aeroportul Internațional Timișoara a înregistrat un trafic de pasageri de aproape 1,6 milioane de oameni. De atunci, AIT are un terminal nou de sosiri externe și va avea, din prima jumătate a acestui an, și un terminal de plecări externe. Cele două sunt construite, în principal, cu bani europeni și sunt gândite pentru un trafic de aproximativ trei milioane de pasageri pe an.
Anul 2024 nu a început însă prea bine pentru AIT. Wizz Air a suspendat, din această lună, zborurile către Bari, Bologna, Frankurt – Hahn, Baden-Baden, Roma și Madrid. Ele vor fi reluate, teoretic, de la jumătatea lui martie, de când pot fi deja rezervate bilete, însă nu se știe dacă nu ar putea fi suspendate – sau reduse ca frecvență – altele.
Din 29 aprilie vor începe cursele EuroWings către Stuttgart și sunt anunțate zboruri charter către Cipru, ca destinație nouă, Egipt, Tunisia, Spania, Grecia și Turcia.