Liste și cozi ca pe vremuri, pentru bilete la Malkovich. Ce spune directorul adjunct al Teatrului Național
Exact 200 de bilete a scos la vânzare la casierie Teatrul Național, pentru cele două zile în care se joacă spectacolul The Infernal Comedy / Comedia infernală, cu John Malkovich. S-au făcut liste și nu s-au putut cumpăra mai mult de patru bilete / persoană. Situația a fost considerată inacceptabilă de mulți dintre cei veniți la coadă.
Teatrul Național Timișoara a anunțat, sâmbătă seară, că oprește vânzarea online pentru The Infernal Comedy / Comedia infernală și pune biletele la casierie, de duminică după-amiază. Nu a anunțat câte mai sunt, așa că oamenii au venit pe strada Mărășești încă de pe la prânz. Cineva a avut o inițiativă precum pe vremuri, când nu se elibera decât un număr limitat de pașapoarte în fiecare zi, așa că se făceau liste de cu noaptea în cap. În consecință a apărut o listă pe care unii s-au trecut, alții nu. Cu un sfert de oră înainte de deschiderea casieriei, pe listă erau undeva la 110 înscriși, lumea se îngrămădea înăuntru și nimeni nu știa câte bilete sunt.
„Cei cu o anumită vârstă ne aducem aminte de acest obicei de pe alte timpuri străvechi. Când stăteam cu listă la lapte, la făină, la pașapoarte, la tot felul de chestii, exact același sistem este. Cine gestionează lista nu se știe. Eu am ajuns un pic după ora 14 și m-am trecut pe listă, am numărul 100 și ceva”, ne-a spus una dintre cele care așteptau să vadă ce se întâmplă.
Din cele 1.200 de locuri disponibile în sala TNTm, în cele două seri cu The Infernal Comedy / Comedia infernală, cu John Malkovich, teatrul a scos la vânzare, duminică, 200. Celelalte 1.000 nu știm cum au fost împărțite: câte au revenit, de fapt, sponsorilor care au acoperit integral costurile celor două reprezentații, și câte au fost scoase la vânzare, pentru… popor. Că altfel de invitații înțelegem că nu au existat.
Ion Rizea: N-am vrut să facem harababură
„Sunt 200 de bilete pentru cele două zile, da, cele care au rămas nevândute de pe online. Lista nu a fost făcută de Teatrul Național. Am înțeles că au fost unele persoane care au venit de dimineață au făcut o listă. Nu avem treabă cu această listă. Numărul de invitații către sponsori este trecut în contract. Alte invitații noi nu am dat. Nu știu să vă spun câte bilete au fost scoase la vânzare în cele două zile. Sunt director adjunct și-mi asum asta, dar nu știu să vă dau acum informații legate cifrele astea”, ne-a explicat directorul adjunct al TNTm, actorul Ion Rizea.
Potrivit acestuia, TNTm a avut cele mai bune intenții. „N-am vrut să facem harababură, am hotărât să le punem în vânzare pe online ca să nu fie discuții legate de faptul că se vor da pe liste prioritare, pentru că am auzit tot felul de lucruri de genul acesta, dar nu a fost așa ceva. Eu personal nu am luat și nu am păstrat pentru nimeni un loc”, spune Rizea.
Directorul adjunct al TNTm nu a putut explica nici de ce, de pe contul oficial al teatrului, a fost postat un text care spunea inițial că biletele se vând și online, și la casierie. „Nu știu de anunțul respectiv, eu nu stau pe Facebook”, a conchis acesta.