TM2021, aproape de capăt de linie. Cine a lucrat acolo în ultimele 10 luni și cum s-au făcut angajările

foto: Arhivă
Aproape 900 de contracte de drepturi de autor și de prestări servicii și peste 7,4 milioane de lei. Atât a plătit, din septembrie 2019, Asociația TM2021 pentru oamenii fără cărți de muncă pe care îi are în echipă. Unii dintre ei au ajuns să lucreze la acest proiect ca voluntari sau numiți direct de președintele Consiliului Director.
„După cum se cunoaște, deja de multă vreme Asociația Timișoara 2021 -Capitală Culturală Europeană funcționează necorespunzător. Scandaluri interne interminabile au făcut-o total ineficientă și au decredibilizat-o în ochii comunității, atât în componenta culturală a acesteia (…) cât și componenta economică și cea civică, pur și simplu”, a notat, pe Facebook, primarul Timișoarei, a doua zi după ce a părăsit ședința Consiliului Director. Înainte să iasă din sală, edilul a spus că, de acum înainte, PMT va fi cea care își va asuma ducerea mai departe a proiectului de capitală culturală europeană.
Cum se va întâmpla concret acest lucru nu se știe clar, urmează ca primarul să anunțe și detaliile. Cert este că el a invitat să i se alăture în proiect atât CJ Timiș, cât și Ministerul Culturii și Guvernul României, dar și artiști independenți, universități, firme, instituții publice, „orașele înfrățite”, mass-media și cetățenii.
Statutul, bată-l vina
În ședința din care e ieșit intempestiv primarul urma să se discute modificarea statutului asociației. Vechiul document, aflat în vigoare din 2011 și suferind, de-a lungul timpului, mai multe modificări, a facilitat, în opinia primarului, „tot ce se întâmplă rău, el fiind în contradicție flagrantă cu principiile organizaţionale fundamentale”. Modificările propuse vizau definiri clare ale atribuțiilor președintelui CD și directorului executiv, numirea directorului de către primar sau posibilitatea ca, pentru președinția CD, să poată candida orice membru al asociației.
Salarii tăiate de pandemie și oameni numiți pe posturi
Din toamna anului trecut, la TM2021 s-au ținut lanț ciudățeniile. A existat o fluctuație nemaiîntâlnită de personal, plecări bruște ale unor oameni care aveau concursuri pe post și numiri discreționare ale altora. Totul a culminat în urmă cu câteva săptămâni cu o scrisoare a membrilor Unității Artistice, care reclamau lipsa contractelor și, deci, neplata muncii lor, de la finale anului trecut.
Între timp, în asociație au fost aduși, la dorința președintelui Consiliului Director, alți oameni, pentru contractele cărora, aparent, s-au găsit și bani. În același timp, pe motiv de pandemie, cei câțiva angajați cu carte de muncă au avut parte de reduceri salariale cuprinse între 18 și… 42%!
Peste 800 de contracte în 10 luni
Pentru că vorbeam de bani, în perioada 1 septembrie 2019 – 30 iunie 2020, TM2032 a plătit contracte de drepturi de autor și de prestări servicii în sumă totală de 7,46 milioane de lei. Iată suma defalcată pe categorii:
- Contracte de cedare drepturi de autor, 410 – 1,17 milioane lei
- Contracte civile prestări servicii, 54 – 245.634 lei
- Contracte nerezidenți de cedare drepturi de autor, 60 – 255.549 lei
- Contracte prestări servicii – persoane fizice autorizate, 46 – 785.161 lei
- Contracte prestări servicii, 311 – 5,01 milioane lei
În total, este vorba despre 881 de contracte.
Ce înseamnă echipa TM2021
Dacă vă întrebați cine a lucrat în același interval la TM2021, avem și răspunsul. Nu de alta, dar pe site-ul asociației această informație nu poate fi găsită. Iată cine face parte din echipă, de când și care este forma de contractare:
Director executiv
Simona Neumann, concurs în 2012, reconfirmată în urma câștigării titluluim după interviul cu comisia de evaluare a capitalelor culturale – contract de muncă perioadă nedeterminată
Manager de operațiuni
George Baron, concurs octombrie 2019, contract de muncă / perioadă de probă, 28 octombrie 2019 – 10 decembrie 2019
Cosmin Pleșa, numire – decizia președintelui Consiliului Director, contract de muncă / perioadă de probă, 11 decembrie 2019 – 20 februarie 2020
Ioana Ghiran Băla, numire – decizia președintelui Consiliului Director, contract de muncă / perioadă nedeterminată
Monitorizare și evaluare
Liliana Cîra Niculescu, PFA, contract până în decembrie 2019, contract nou o singură lună (aprilie 2020)
Unitate operațională
Office manager
Mariana Mitar, recrutare în 2013, contract de muncă perioadă nedeterminată
Contabil
Astrid Bacsi, interviu 11 iunie 2019, contract de muncă perioadă nedeterminată
Jurist
Ioana Băla, 15 iunie 2017, contract de muncă perioadă nedeterminată, numire în funcția de manager de operațiuni în februarie 2020
Ionuț Bobu, interviu 29 octombrie 2019, contract de muncă perioadă nedeterminată, demisie 1 iulie 2020
Consultant juridic (avocat) – Cabinet de avocatură Săsăran, contract prestări servicii, la cerere
Achiziții publice
Vasile Puzderie, 1 august 2017, contract până în decembrie 2019, contract nou pe o singură lună (aprilie 2020), PFA
Unitatea artistică
Director program
Anca Berlogea Boariu, concurs octombrie 2019, contract încheiat în 23 ianuarie 2020, PFA
Ovidiu Miron Dajbog, concurs februarie 2020, PFA, cu contractare în 2020, după semnarea contractului de finanțare cu PMT
Consultant artistic
Martin Heller, concurs octombrie 2019, contract consultanță din ianuarie 2020 până în 28 februarie 2022
Manager de teritoriu
Ionuț Suciu, concurs octombrie 2017, PFA, contractul a expirat în decembrie 2019, va fi recontractat în 2020, după semnarea contractului de finanțare cu PMT
Odette Pârvulescu, concurs septembrie 2019, PFA, contractul a expirat în decembrie 2019, va fi recontractat în 2020, după semnarea contractului de finanțare cu PMT
Ovidiu Dajbog Miron, concurs aprilie 2019, contractul a expirat în decembrie 2019
Ioana Anghel, concurs aprilie 2019, PFA, contract expirat în decembrie 2019
Asistent de teritoriu
Mateea Marin, contract expirat în mai 2020
Melinda Terek, interviu decembrie 2019, PFA, contract neîncheiat, va fi recontractată în 2020, după semnarea contractului de finanțare cu PMT
Unitatea de producție
Director producție
Bogdan Cotârță, concurs 2017, PFA, contract expirat în decembrie 2019
Călin Ionescu, concurs ianuarie 2020, contract de muncă pe perioadă nedeterminată, demisie începând cu 1 iulie 2020
Comunicare
Director comunicare
Daniel Kozak, concurs martie 2019, contract încheiat în februarie 2020
Asistent comunicare
Nicoleta Trifan, concurs martie 2019, contract de muncă pe perioadă nedeterminată
Specialist comunicare
Raluca Hatmanu, concurs februarie 2020, PFA, contract aprilie – decembrie 2020
Designer grafic
Ștefan Lucuț, contract expirat în decembrie 2019
Eduard Mureșan, contract expirat în decembrie 2019
Webmaster
Răzvan Laichici, numit de președintele CD, contract de prestării servicii fără remunerație, februarie – mai 2020, cu prelungire în iunie 2020
Copywriter
Daniela Rațiu, numită de președintele CD, PFA, contract aprilie – decembrie 2020
Marketing și dezvoltare
Specialist marketing
Mihaela Iorgovan, concurs februarie 2020, PFA, contract aprilie – decembrie 2020
Turism și conferințe
Expert turism
Simion Giurcă, contract expirat decembrie 2019
Power station și unitatea de implicare a publicului
Coordonator
Tibor Novak, din septembrie 2016, PFA, contract expirat în decembrie 2019
Maria Vulcan, concurs în 2019, PFA, contract până în decembrie 2019, contract nou pe o singură lună (aprilie 2020)
Alte posturi
- Director economic: Constantin Ionescu, interviu cu membrii CD, ianuarie 2020, demisie 30 iunie 2020
- Specialist marketing, comunicare și relații publice: Răzvan Laichici, numit de președintele CD, contract prestări servicii fără remunerație pe perioada februarie mai 2020, cu prelungire până în iunie 2020
- Funcționar economic: Mădălina Pleșa, februarie 2020, contract de muncă pe perioadă nedeterminată
- Economist în economia generală: Alin Ambruș, concurs responsabil raportări financiare, noiembrie 2019, contract de muncă pe perioadă nedeterminată
- Manager MultipleXity: Dan Bugariu, 2018, contract până în decembrie 2019
O parte din echipă a participat la concursuri, dar, în ultimul an, președintele Consiliului Director a făcut numiri pe posturi. Cea mai importantă este cea a managerului de operațiuni, care i se subordonează direct acestuia. Conform ultimului statut, modificat în noiembrie 2018, Consiliul Director „împuternicește directorul executiv să angajeze (…) personalul component al aparatului de lucru al asociației”. Tot directorul executiv „stabilește politica de personal a asociației”. În același timp, președintele CD „are atribuții de reprezentare în raport cu terți, autorități publice, persoane fizice și juridice și conduce ședințele CD”.
Uși deschise
Ce și cum va fi vom vedea. Cu încă o precizare din partea primarului: „Țin să o spun explicit: toate persoanele care au făcut parte din echipa de proiect în lungul timpului, aducându-și aportul la generarea, susținerea în fața juriului și implementarea lui atât cât aceasta a fost făcută până în prezent au ușile noastre larg deschise”.