Se schimbă organigrama la PMT, deși audit se face la anul. Viceprimarii ar putea avea consilieri personali

ruben lațcău

Audit la Primăria Timișoara încă nu se face, fiindcă e pandemie, iar organigrama va fi modificată major abia la anul. Până atunci, se fac doar mici ajustări. Prima dintre ele, chiar în viitorul plen. Ea prevede câte doi consilieri personali, pentru viceprimari. E o premieră.

În 28 septembrie, a doua zi după alegerile locale, primarul – pe atunci doar ales – Dominic Fritz anunța că una dintre prioritățile sale va fi un audit în instituție. „Cu siguranţă, acest audit va avea consecinţe. Organigrama actuală a primăriei şi a societăţilor comerciale din subordine nu corespunde nevoilor. Va fi un proces de schimbare, nu doar de personal, ci şi a mentalităţii”, declara acesta.

Nu s-a întâmplat nimic încă și mai durează. Acum, Fritz spune că procedura este un pic întârziată de pandemie. „Am intrat în contact cu mai multe firme de audit. Este clar că avem nevoie de audit pentru procesele de aici din primărie, pentru structură și pentru situația financiară. Feeebackul firmelor momentan a fost că acest audit are rost doar într-o formă foarte fizică, adică să intre, să vină. Momentan din cauza pandemiei ne-au rugat să mai așteptăm un pic, până când situația epidemiologică e un pic mai bună. Acesta este motivul pentru care încă nu am demarat acest audit, dar veți vedea și în bugetul pentru anul viitor că vom propune acoperirea costurilor. E absolut necesar să-l facem”, explică primarul.

Ajustări de urgență. De consilieri personali

Tot anul viitor va suferi modificări prin punctele esențiale și organigrama PMT. Modificările depind de acest viitor audit, care ar trebui să spună ce e funcțional și ce nu în instituție. Până atunci… „Vom face niște mici ajustări de urgență, să zicem, la începutul anului și în urma acestui audit pe care o să-l facem o să propunem o structură care reflectă mai bine nevoile Timișoarei de azi. Dar asta se va întâmpla abia după acest audit de procese și de structuri și de resurse umane. Până atunci, cu siguranță vom face mici ajustări, dar nu ne grăbim. Nu vrem să cârpim și nu vrem să continuăm această tradiție de a schimba organigrama o dată la șase luni. Facem o analiză clară despre cum ar trebui să arate și să funcționeze o primărie modernă și apoi vom pune și asta în practică”, spuneFritz.

Pe ordinea de zi a plenului CL Timișoara, programat în 15 decembrie, apare, deja, un proiect privind „modificarea și aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale Primăriei Municipiului Timișoara”. Documentul nu este încă publicat pe siteul municipalității, dar asta nu e ceva nou, ci doar în nota obișnuită de lucru de până acum.

Neoficial până la apariția proiectului, modificările vizează câte două posturi de consilieri personali pentru cei doi viceprimari. Ar fi o premieră pentru PMT, unde, până acum, numai primarul a avut astfel de consilieri. În acest moment, Timișoara are numai un viceprimar, pe Ruben Lațcău, de la USR PLUS. Primarul Dominic Fritz are patru consilieri personali numiți deja și ar putea să aibă încă doi.

UPDATE: Proiectul a apărut pe site-ul PMT și este datat 11 noiembrie. La acea dată, primarul Fritz fusese instalat de mai puțin de două săptămâni și nu fusese ales niciun viceprimar. Ruben Lațcău a fost votat abia pe 16 noiembrie. Potrivit articolului 1, „se înființează cabinetele viceprimarilor Municipiului Timișoara și se suplimentează numărul posturilor cu 4”. Este vorba despre „două posturi contractuale de execuție de inspector de specialitate gradul profesional IA (consilier personal al viceprimarului)”.