Primăria Timișoara va avea organigramă nouă. Fără audit
Promisă din a doua zi de după alegerile locale, noua organigramă a Primăriei Timișoara e, în sfârșit, gata. S-a putut și fără cele două audituri anunțate, în martie, de Dominic Fritz. Și nu înseamnă că vor fi dați mulți oameni afară, ci doar că vor fi mutați în structuri considerate mai flexibile.

foto: Arhivă
Poate chiar în primul plen, consilierii locali vor avea de aprobat noua organigramă a Primăriei Timișoara. E aproape „desenată” și corespunde viziunii primarului Dominic Fritz, care vrea restructurare pe criterii de funcționalitate.
„Cu organigrama nouă stăm foarte bine. Vedem dacă intră săptămâna viitoare sau la următoarea ședință în plen. E cât de cât gata, lipsesc niște finisaje. Se concentrează pe o regândire a structurii, în funcție de ce nevoi au timișorenii, pe care primăria trebuie să le satisfacă. Momentan, pot să spun că organigrama primăriei e un ghiveci. În ani s-a tot schimbat, s-a folosit ca metodă de a scăpa de oameni, de a crea anumite posturi pentru anumiți oameni. Noi am abordat acest proces strict pornind de la funcționalitatea de care avem nevoie”, spune Dominic Fritz.
Auditurile urmează
Schimbarea organigramei PMT a fost adusă în discuție de actualul primar chiar a doua zi după ce a câștigat alegerile. De atunci, întrebat de mai multe ori când va deveni promisiunea realitate, Dominic Fritz a spus că este nevoie de un audit, care nu se putea face din cauza pandemiei.
În martie s-a ajuns la concluzia că e nevoie de două audituri. „Suntem în discuții cu mai multe firme. Probabil vom avea două audituri separate. Va fi unul pe procese, în care vedem inclusiv pentru digitalizarea proceselor și în care facem o analiză a proceselor digitale. Alt audit va fi pe partea de resurse umane, care ne va ajuta în faza imediat următoare a reorganizării”, explica primarul.
Citește și: Organigramă nouă la CJ Timiș. Va reduce… stresul angajaților
Între timp, se poate și fără audituri. Acestea se vor face ulterior, iar executantul va fi ales prin licitație. „Pentru auditul de procese digitale, care se uită la toate procesele, o să lansăm curând licitația și cel de resurse, proceduri, structuri, o să lansăm după reorganizare, ca să ne adaptăm și restul proceselor pe noua organigramă”, mai spune Fritz.