Primăria a primit donație 700 mp pentru Pasajul Solventul. Dar mai e mult până poate începe șantierul

pasajul solventul

PMT a primit, în sfârșit, terenul de care avea nevoie pentru viitorul Pasaj Solventul. După vreo doi ani de discuții și nu 2 hectare, ci 700 mp. Donația a fost semnată la patru luni de când a fost acceptată de CL. Când începe șantierul e altă discuție.

În luna iunie 2019, CL Timișoara a aprobat „oferta de donație cu sarcini, din partea SC Valkiria Invest SRL, privind imobilele-teren în suprafață de 370 mp, respectiv 293 mp, în vederea realizării Pasajului Inferior Solventul”. Imobilele și terenul respective au fost trecute, teoretic, în domeniul public al orașului. Practic, actul propriu-zis de donație a fost semnat abia luni, 14 octombrie, la patru luni de la acel moment. „Am semnat aseară actul de donație cu Valkiria Invest SRL, care ne-a donat terenul, sunt proprietari ai acelui teren. Este vorba despre 663 metri pătrați, care ne permit să mergem cu pasajul pe terenul optim și să putem face si pod peste Bega, după partea sudică a pasajului”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu.

Proiectul tehnic de la Pasajul Solventul e aproape gata

„Avem un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor, care merge până la calea ferată. De acolo începe proiectul Solventul, pe bugetul propriu. În partea de sud, după ce se iese de sub calea ferată, acolo sunt nouă linii, va fi un sens giratoriu de unde se va merge către Bega, către noul pod, și apoi spre strada Gării, care va fi modernizată și ea, cu linii de tramvai peste Bega. Liniile de tramvai vor fi prelungite până peste noul pod, care va fi de lățimea actuală a Podului Dragalina”, a continuat edilul. Acesta susține că proiectul tehnic este aproape gata și că se mai lucrează doar la unele „ajustări”.

Discuțiile legate de Pasajul Solventul durează de mai mulți ani. Inițial, Robu vorbea despre un teren de aproximativ 2 hectare care lipsea, pentru ca șantierul să poată începe. Iată că acum PMT a primit aproape 700 metri pătrați. Ce urmează? În CL trebuie votat studiul de fezabilitate, iar apoi se trece la proiectul tehnic, cu detalii de execuție. „Ne trebuie avizul de mediu și apoi putem emite autorizația de construire și putem lansa licitația. Este o veste excelentă, pentru că aceste lucrări sunt extrem de importrante. Când se va da drumul la pasaj și la pod, se va resimți foarte mult în trafic”, mai spune edilul șef.

Vechile estimări vorbesc de doi ani de șantier

Potrivit declarațiilor anterioare ale primarului Timișoarei, șantierul ar trebui să dureze doi ani. „Eu estimez că în 2019 vor începe lucrările și o să facem tot ce ne stă în putință ca până la sfârșitul lui 2020 să le și finalizăm”, afirma Robu, în septembrie 2018. Banii pentru această lucrare de mare anvergură, care include și, spune primarul, un al patrulea pod peste Bega, vor proveni de la bugetul local. În 2014, costurile erau estimate la aproximativ 28 de milioane de euro. (sursa foto:YouTube/zyraxes)

About Post Author