Podul Jiul depinde de niște ruine evaluate la peste 200.000 de euro. Primăria trebuie să le cumpere

podul jiul

Peste 200.000 de euro ar trebui să plătească primăria unei firme private cu datorii de aproape 2 milioane de euro, dacă vrea să construiască Podul Jiul. Consilierii locali au dat undă verde unei comisii de negociere, care să ducă la bun sfârșit tranzacția.

Podul Jiul, care va fi construit în prelungirea străzii cu același nume, este încă unul dintre pariurile pe infrastructură ale primarului Nicolae Robu. Până recent a existat un studiu de fezabilitate, realizat de sucursala din București a unei firme vieneze și nu demult a fost finalizat și proiectul. Potrivit SF-ului făcut de VCE Vienna Consulting Engineers, podul va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și va fi iluminat artistic.

Viitorul pod Jiul va avea o lungime totală de 118,18 ml, din care lungimea efectivă 40.60 metri. Costurile erau estimate la 22,7 milioane de lei, adică aproape 5 milioane de euro, la o durată de execuție de 18 luni.

Urmează negocieri

Există însă o problemă: pe o parte din terenul pe care ar trebui să fie ridicat podul se află niște construcții private. E drept, lăsate în paragină de ani buni. Este vorba despre una dintre fostele baze sportive de pe malul Begăi, cândva una dintre mândriile Timișoarei. Primăria, care deține terenul, trebuie acum să negocieze acum cu proprietarul ruinei. Comisia de negociere a primit undă verde în consiliul local.

„La Podul Jiul tocmai ne-a fost predat proiectul. Nu s-a putut evita trecerea pe o porțiune dintr-un domeniu care este dat pe termen lung unei persoane private. Terenul aparține primăriei, dar, câtă vreme există construcțiile, el e în administrarea acelei persoane private. Este chiar în dreptul străzii Jiul, e în paragină, pe malul stâng al Begăi. Noi trebuie să luăm construcțiile, o parte din bazinul acela e prinsă, nu știu exact, acum se face delimitarea”, explică primarul Nicolae Robu. Potrivit acestuia, există toate avizele pentru viitorul șantier. „De îndată ce rezolvăm, scoatem autorizația de construcție. Dacă rezolvăm repede problema, dăm drumul la licitația pentru execuție imediat. Avem aviz de mediu, avem toate avizele”, mai spune edilul-șef.

Evaluarea, făcută de o firmă din Brașov

Primăria a plătit, în toamna trecută, către o firmă din Brașov, o expertiză care să stabilească un preț de la care să pornească negociere. „Proprietatea imobiliară situată în Timișoara, Spl. T. Vladimirescu 16A, compusă din teren de handbal cu tribune, teren de tenis, platformă betonată plajă, grup sanitar, terasă acoperită, stație de radioficare, bazin de înot cu cabine și clădire club” este estimată la 1,06 milioane de lei, adică 224.140 euro.

„Am avut o discuție cu el acum mai multă vreme, una anticipativă. A fost constructiv. A zis că vrea să nu tot mergem ani de zile prin instanță, să găsim o formulă amiabilă. Nu se poate găsi decât așa, în comisia de negociere cu terții”, a mai declarat primarul.

Construcțiile lăsate în ruină pe care va trebui să le cumpere primăria, dacă vea să construiască podul, aparțin societății A Invest SRL. Acesta are un singur acționar, Grigore Alexa, și a fost înființată în 2005. Obiectul de activitate al firmei este închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate. În 2018, potrivit listafirme.ro, A Invest SRL a avut doi angajați, o cifră de afaceri de puțin peste 236.000 lei, dar care depășesc 9 milioane de lei.

Utilitatea viitorului pod Jiul este un subiect destul de des dezbătut pe rețelele de socializare. Sunt destui timișoreni care se întreabă la ce folosește o astfel de construcție, într-o zonă și așa foarte aglomerată, unde cele mai multe străzi au o singură bandă și sens unic. Primarul Timișoarei consideră însă că un nou pod ar fluidiza traficul.