Podul din Dâmbovița are proiectant. În primăvară ar trebui să fie gata documentația

dâmbovița

O asociere de șapte firme va face studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru viitorul pod și noua stradă din zona Dâmbovița. Ele ar trebui să fie gata în șapte luni. La Pasajul Solventul va începe în sfârșit, în câteva săptămâni, șantierul. Se va lucra cât va permite vremea.

Licitația pentru „servicii SF + PT, C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița” a fost lansată în luna aprilie. Ea se referă la o nouă stradă, inclusiv un nou pod peste Bega, care va pleca din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac. Au fost trei oferte: de la Pod Proiect și de la asocierile Peiesi – Energo Enci – Semper Idem, respectiv FIP Consulting – Gauss – PFA Batovschi Corneliu Traian-Expert evaluator – Urban Proiect Grup – Novensa – Vireo Enviroconsult – Walhalla Invest Prodcomimpex.

Strada și podul sunt esențiale pentru a asigura fluența traficului în zona în care va fi realizat și deja celebrul pasaj Solventul. Acesta va conecta zona de la intersecția str. Dunărea – Calea Bogdăneștilor de strada Gării. De acolo este nevoie de noile investiții, care fac trecerea spre Bd. Dâmbovița. Strada va avea cam 900 metri, patru benzi și linie de tramvai. Pentru documentația tehnică, primăria e dispusă să plătească maximum 1,38 milioane de lei, cu TVA.

Câștigătorul licitației a fost desemnată asocierea condusă de FIP Consulting. Firma s-a ocupat, printre altele, de Planul de Mobilitate Urbană al Primăriei Brăila, iar anul trecut, alături de Asociația Română pentru Smart City, a câștigat licitația organizată de Primăria Reșița, pentru care trebuie să întocmească strategia de smart city. Aceasta ar fi trebuit predată în primăvară.

Un pic și începe șantierul la Solventul

Termenul este de 210 zile, de la emiterea ordinului de începere. „În cazul în care Studiul de Fezabilitate nu a fost aprobat de plenul CL Timişoara, contractul se consideră desfiinţat de plin drept, fără nici o obligaţie din partea achizitorului”, se precizează în anunțul de licitație.

Pe de altă parte, la Pasajul Solventul se fac ultimele pregătiri pentru șantier. „Este finalizat proiectul și a fost depus pentru autorizație de construire la PMT. Au obținut toate avizele, inclusiv de la CFR. Cel mai probabil, la sfârșitul lui septembrie, începutul lui octombrie iese autorizația și vor începe execuția propriu-zisă. Am avut două întâlniri cu ei în ultima săptămână. Începe, deci, șantierul. Relocarea utilităților începe anul ăsta. Cât vor executa anul ăsta rămâne de văzut”, ne-a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Contractul de proiectare și execuție pentru Pasajul Solventul a fost semnat în septembrie 2020. El a fost câștigat de o asociere condusă de Spic Internazionale (lider/Italia), din care mai fac parte Pod-Proiect (Iași), Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Totul costă 111 milioane de lei, bani de la bugetul local, și are un termen de execuție de 26 de luni. Pasajul va fi construit pe sub liniile de cale ferată, va avea peste 87 de metri lungime, cu câte două benzi pe sens și o linie de tramvai.

About Post Author