Pasajul Solventul, gata în proporție de 12%. Subtraversarea liniilor ferate, la anul / FOTO

anghel saligny

Lucrările de la Pasajul Solventul sunt realizate în proporție de 12%, în acest moment. Până acum s-a lucrat la mutarea utilităților și continuă amenajarea pereților mulați. Subtraversarea liniilor de cale ferată va începe la primăvară.

Primăria a predat către constructor amplasamentul de la Pasajul Solventul la jumătatea lunii decembrie 2021. Contractul de proiectare și execuție, cu o durată de 26 de luni, a fost semnat în toamna lui 2020, de fostul primar Nicolae Robu, înainte de alegeri. În luna aprilie, viceprimarul Ruben Lațcău se declara sceptic. „Undeva în mai-iunie vor începe efectiv să sape groapa. Am niște emoții cu constructorul, nu pare la fel de motivat ca și primăria să execute lucrarea. O să-l ținem din scurt, o să-l supraveghem cât mai des și sperăm că își face treaba”, spunea acesta.

Acum, primarul Dominic Fritz spune că ritmul de lucru i se pare bun. Este un proiect despre care se discută de zeci de ani și care, împreună cu Podul Solventul, va fi cheia finală în legătura dintre nordul și sudul orașului și va încheia Inelul IV, pe partea asta de oraș. Este un proiect unde am dat ordinul de începere în decembrie anul trecut. Acum s-au făcut lucrări pe utilități”, a declarat edilul.

Constructor: Suntem în grafic acum

„Am început cu pereții mulați. Aceasta este incinta de lansare, 75 metri pe 32 metri. Asta va fi excavat la o adâncime de 10 metri și acolo va fi executat chesonul post-tensional. Chesonul, cu tehnologia de împingere, va fi lansat sub calea ferată, cu o tehnologie specială, pe care am folosit-o deja la Bacău, în anii 2010-2012. Am început și cu relocarea de rețele pe strada Bogdăneștilor, am închis parțial toată aria de șantier (…) Când pasajul va fi lansat sub calea ferată, va fi executată racordarea pe ambele rampe cu strada existentă. Proiectul prevede și drum pentru mașină, și linie de tramvai, cu sens giratoriu, și se conectează apoi cu linia existentă”, explică, la rândul lui, Mattia Pizzorno, managerul de proiect din partea Spic SRL, sucursala Timișoara.

„Suntem în grafic acum. Am avut probleme cu mai multe rețele decât au fost prevăzute pe parte electrică. Încercăm să recuperăm timpul pierdut cu rețelele. Facem tot ce este posibil, sperăm că recuperăm tot. Acesta este obiectivul. Conform programului de execuție valid azi, termenul de finalizare este august 2023. Am lucrat și sâmbătă, și duminică, la pereții mulați, pentru a merge cât mai repede. În această săptămână, echipa de pereți este în concediu, pentru că a lucrat 45 de zile în continuu, și la temperaturi foarte ridicate, de 40 de grade”, mai spune Pizzorno.

Banii, doar de la bugetul local momentan

Subtraversarea căii ferate, cea mai complicată operațiune, va fi făcută abia la primăvară și ar trebui să nu afecteze trenurile.

„Tehnologia de împingere se folosește pentru a nu afecta traficul feroviar. Cu CFR vom face planificarea lucrării, conform traficului. Suntem în faza de completare a pereților mulați, poate dura încă două luni aproximativ. O lună pentru săpături și ancoră, cheson trei luni. Împingerea va fi probabil aproape în luna martie 2023”, completează managerul de proiect.

„Proiectul deocamdată este finanțat 100% din bugetul local. Anul acesta am pus destui bani deoparte să putem merge cu forță plină în această vară. Sperăm și la o finanțare din Programul «Anghel Saligny», unde sperăm că în curând guvernul ne va da undă verde. Oricum mergem mai departe cu acest proiect, tocmai pentru că este un proiect absolut important și strategic pentru viitorul infrastructurii din Timișoara (…) Dacă totul merge bine, spre sfârșitul anului viitor vom putea deschide acest pasaj”, a conchis Dominic Fritz.

La Pasajul Solventul lucrează Spic Internazionale (Italia), Pod-Proiect (Iași), Sylc Con Trans (Arad), Arcada Company (Galați), Conextrust (Bacău), Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

About Post Author