Halta din Motru închiriată de PMT, ascunsă 15 ani. Lațcău: Înțeleg de ce nu a auzit nimeni de ea

Motru

Puțin peste 1.000 de lei pe lună va plăti Primăria Timișoara pentru rampa de la Motru, închiriată de la CFR. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că aceasta a fost nefolosită cel puțin 15 ani, fiind „ascunsă” de un intermediar care lua bani frumoși pentru transportul de cărbune.

Consilierii locali au aprobat, în plenul de marți, închirierea unei părți din gara din Motru, pentru transportul de cărbune către Colterm. Prețul estimat era de cel mult 3.000 de lei / lună, bani plătiți către CFR. În presa locală din Gorj au apărut ulterior informații că gara din Motru nu e folosită și că, de fapt, rampa pe care vrea s-o închirieze PMT nu ar exista. Era avansată varianta Însurăței, unde activează deja doi intermediari.

Exact de acești intermediari vrea să scape, de fapt, PMT. Viceprimarul Ruben Lațcău a fost joi la Motru, să vadă „achiziția”.

Nu mai vor „taxă de șmecheri”

„Vrem să terminăm cu taxa de șmecheri pe care Colterm o plătea anual – milioane de lei care mergeau la intermediari. Vom încărca de aici, de la Motru, cărbune direct de la producător. Negocierile s-au încheiat cu succes și primăria va plăti 1.080 de lei pe lună chirie, chiar mai puțin decât ne așteptam inițial. Până recent, rampa a fost închiriată de același intermediar pentru a-și construi un monopol artificial în zonă. Pot înțelege de ce nu a auzit nimeni de ea, tocmai pentru că 15-20 de ani a stat nefolosită. Cum s-ar zice, a fost ascunsă pentru ca șmecherii să blocheze accesul altora și să stoarcă niște bani”, a transmis acesta.

CFR urmează să execute lucrări de întreținere la linia ferată și, după aceea, vor fi încărcare două – trei trenuri cu cărbune / săptămână. „Așa vom asigura o parte din necesarul de combustibil al orașului pentru o iarnă dificilă. În contextul unei crize energetice, facem tot ce ține de noi pentru ca Timișoara să fie pregătită”, conchide Lațcău.

Colterm are nevoie, pentru la iarnă, de 250.000 tone de cărbune. Are în stoc 30.000 tone și speră să intre în iarnă cu 50.000.

About Post Author