Cum vopsești cu 9 lei și muți panouri de aproape jumătate de milion. Pe bani de la Casa de Cultură

Casa de Cultură

A reparat panouri cu 7 lei și a zugrăvit, în două straturi chiar, cu 9 lei, dar cea mai profitabilă îndeletnicire este mutatul de panouri din lemn. Dacă e pe bani publici, și mai bine. O firmă din Dumbrăvița are ca principal partener de afaceri Casa de Cultură a Municipiului Timișoara. A încasat, în perioada 2017 – 2020, aproape 1,4 milioane de lei.

Va încasa aproximativ 357.984 lei, adică aproape 74.000 de euro în acest an, pentru că păstrează ornamentele și căsuțele din lemn pe care Casa de Cultură le folosește la târguri și evenimente. Nu e însă la prima afacere de acest gen. HP Dinamic, firmă cu sediul în Dumbrăvița, pare să-și bazeze activitatea exclusiv pe capacitatea de a satisface diversele cerințe ale Casei de Cultură. Din 2017 încoace, ea a mai lucrat doar cu trei primării, școala din Dumbrăvița și Piețe SA. De la aceasta din urmă a încasat, de altfel, în vara lui 2019, 286.400 lei, pentru „căsuțe special amenajate pentru Târgul de vară cu produse tradiționale țărănești”.

HP Dinamic s-a înființat în 2013, acționar unic și administrator fiind Petru Horopciuc. Are ca obiect de activitate „lucrări de construcții a altor proiecte inginerești”. Este vorba despre „construcția de unități industriale, cu excepția clădirilor cum sunt rafinării și uzine chimice, lucrări de construcții, altele decât cladiri, cum sunt unitățile sportive în aer liber”. Firma se poate ocupa, de asemenea, „parcelarea terenurilor cu îmbunătățirea acestora”.

Anul 2019 a fost cel mai bun

A avut maximum trei angajați, și asta în 2014, când cifra de afaceri a atins maximul de 1,4 milioane de lei. Tot atunci, a înregistrat și un profit de aproape 130.000 lei. În 2017 și 2018, societatea a avut cifră de afaceri 0 și a intrat în pierdere. Oricum, în decembrie 2020, HP Dinamic a dat puțin cu vopsea lavabilă prin sediul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice, pentru suma de 2.000 lei, printr-un contract atribuit prin achiziție directă din SEAP. Deci, e aproape ca și cum ar fi trecut pe la contabil.

Potrivit datelor din SEAP, firma a avut, în perioada 2017 – 2019, zeci de contracte cu Casa de Cultură a Municipiului Timișoara. Practic, din 1,8 milioane de lei, au venit de la bugetul local 1,37 milioane. De departe, cel mai productiv an a fost 2019, când contractele cu instituțiile publice au însumat aproape 890.000 lei. Din acești bani, de la CC au venit peste 550.000 lei.

În 2017, s-a început modest, cu aproape 165.000 lei, din care 164.000 de la CC. În 2018 s-a ajuns la peste 348.000 lei, din care aproape 325.000 de la CC. Raportat la „belșugul” din 2019, anul 2020 a fost mai slăbuț, dar tot a adus conturile firmei aproape 406.000 lei, din care peste 339.278 lei de la CC.

Vopsit de 90.000 de lei

Firma, care pe rețelele de socializare spune că este specializată în realizarea de căsuțe din lemn, la prețul de 840 euro / mp, face de toate. În 2017, de exemplu, a reparat scena din Parcul Rozelor, afectată de furtuna din luna septembrie. A încasat pentru asta peste 8.000 lei. Scena nu poate găzdui nici acum evenimente mari, fiind, teoretic, în plin șantier de consolidare. În 2019 s-a și ocupat de „lucrări de instalații de apă și canalizare”, tot printr-un contract cu Casa de Cultură, care i-a plătit 20.000 lei.

Banii cei mai frumoși se fac însă din târgurile de Crăciun și de Paște. În 2019 și 2020, de exemplu, firma a vopsit panouri de lemn. A dat, probabil, foarte serios cu vopsea, pentru că a încasat pe această operațiune 90.000 lei. Data de 2 decembrie 2019 este una de referință. Societatea a încasat nu mai puțin de 171.800 lei, din șapte contracte încheiate la foc automat cu CC. Patru sunt pentru „montare, transport, manipulare, demontare panouri lemn la târguri”, unul pentru „montare, transport, manipulare, demontare panouri pentru iesle și staul”, iar două, pentru „confecționare panouri lemn pentru căsuțe mari”. În 25 octombrie același an, CC a plătit, din nou, peste 36.000 de lei pentru două contracte de „montare, transport, manipulare, demontare panouri lemn”. 5 decembrie 2018 a fost și ea o dată importantă: din trei contracte pentru, desigur, „montare, transport, manipulare, demontare panouri”, societatea a încasat peste 161.000 lei.

Aproape 475.000 lei pe mutat panouri

De altfel, mutatul de panouri pare o activitate extrem de profitabilă. HP Dinamic a primit, în perioada 2017 – 2020, doar pentru montare / demontare de căsuțe, staul, iesle și cuib de iepuraș, aproape 475.000 de lei.

Pentru ca tabloul să fie complet, trebuie precizat și că există, de-a lungul timpului, și contracte… ilare. Avem, așadar, 5,5 lei, pentru „achiziție servicii reparații și zugrăveli” la Școala gimnazială Dumbrăvița, de 8 lei, pentru „lucrări de protecție a suprafețelor”, sau de 9 lei, pentru „zugrăvire două straturi”, ambele cu deja celebra casă de cultură.

Firma a depus declarația fiscală pentru 2019 la începutul lunii septembrie, dar datele nu sunt încă disponbile online.