Chestionar Magistrala Verde: În Calea Șagului, mașina e baza, iar oamenii vor piețe și piațete

foto: arhivă
În jur de 1.200 de oameni, din care jumătate locuitori ai zonei, au răspuns la chestionarul pe tema proiectului Magistrala Verde. Potrivit datelor, doar 12% merg cu transportul în comun! Una dintre dorințe exprimate în chestionar este „crearea de piețe și piațete”.
Contractul de proiectare pentru Magistrala Verde a fost semnat în octombrie 2022, cu FIP Consulting. Vor fi trei segmente: bd. 16 Decembrie, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu, bd. 16 Decembrie – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu bd. Rebreanu, și Calea Șagului, de la Rebreanu până la Shopping City. Toate urmează să fie regândite din punct de vedere urbanistic, pentru a face mai bună viața locuitorilor din această parte a orașului.
Primăria și echipa de proiectare au inițiat un chestionar la care au răspuns peste 1.200 de oameni. Doar 54% locuiesc în zonă, iar 31% lucrează sau o tranzitează zilnic. Deci, susține PMT, „sunt cei mai conectați la nevoile zonei și la problemele pe care primăria încearcă să le soluționeze prin acest proiect”.
66% dintre cei care au răspuns la chestionar folosesc mașina, 12% – bicicleta, 12% – mijloacele de transport în comun, iar 8% merg pe jos. „Timișorenii ar folosi mai mult transportul în comun dacă acesta ar circula la intervale mai mici de 20-30 de minute”, mai precizează PMT. Calea Șagului este legată de centrul Timișoarei de linia 33 autobuz, una dintre cele mai folosite din oraș.
Ce ar vrea oamenii care au răspuns la chestionar
„Printre dorințele timișorenilor chestionați se mai numără modernizarea infrastructurii rutiere, mărirea spațiilor verzi în aliniament și crearea de piețe și piațete”, transmit reprezentanții municipalității. Aparent, lipsa locurilor de parcare nu este o problemă în zonă, deși cei care locuiesc aici sunt nevoiți uneori să dea ture și câte 20-30 de minute, mai ales seara.
Calea Șagului este, la anumite ore, aproape impracticabilă. Aglomerația extremă este cauzată mai ales de lipsa unei centuri ocolitoare, astfel că această artera este singura cale prin care cineva care vine dinspre Moravița poate ajunge în partea de nord a orașului.
Mai trebuie spus că, pe segmentul bd. Rebreanu – str. Ana Ipătescu, Calea Șagului are patru benzi auto, trotuare largi, cu piste de biciclete, locuri de parcare, spații verzi și copaci. Documentația pentru Magistrala Verde trebuie finalizată în 10 luni. Șantierul este estimat să dureze 3 ani.