Calea Urseni, blocată de Centura de Sud. Revoltă printre localnicii puși să facă ocoluri kilometrice

Cum va fi cu autobuzele, cu oamenii care lucrează în Timișoara, cu copiii care merg la școală? Va mai fi de acord STPT să aibă autobuze prin Urseni? Cât de repede vor veni ambulanțele și pompierii? Sunt întrebări la care nu au încă răspunsuri locuitorii din zona Căii Urseni, pe care viitoarea Centură de Sud a Timișoarei îi îndepărtează, practic, de oraș.

calea urseni

Este vorba, de fapt, despre viitoarea intersecție Calea Urseni – Centura de Sud, care nu va fi una de tip de sens giratoriu, ci una „în cruce”. Asta înseamnă că oamenii vor fi nevoiți să facă un ocol de aproximativ 8 kilometri, pe ruta Timișoara – Urseni. Unul dintre localnici a adresat o solicitare către CNAIR și a primit un răspuns care a stârnit nemulțumire în comunitate.

„Varianta de ocolire Timișoara Sud se intersectează la km 16+510 cu DC98 (Calea Urseni), care face legătura între Timișoara și satul Urseni. Conform PT aprobat, această intersecție se va amenaja ca intersecție în cruce, care să interzică virajul la stânga, cu insule separatoare, cu borduri denivelate, pentru a evita orice posibilitate de blocare a intersecției. Pentru schimbarea direcției de mers se vor folosi sensurile giratorii proiectate la nodul rutieri Moșnița Nouă km 18+117, respectiv la km 14+608, intersecția VOTS cu DJ 595D care face legătura între comuna Giroc și Urseni (…) Având în vedere cele menționate, «simpla implementare a unui sens giratoriu» pe care o propuneți nu o considerăm realizabilă legislativ, tehnic și economic în cadrul VOTS”, scrie în răspunsul semnat de Horațiu Simion, directorul DRDP Timișoara.

Ocol de kilometri

Ce înseamnă asta? Că toate mașinile – autoturisme, autobuze, pompieri sau ambulanțe – vor fi nevoite să facă ocoluri importante. Practic, cei care folosesc Calea Urseni (DC 98) dinspre și către Timișoara vor fi obligați să ocolească pe Centura de Sud, până la primul punct de intersecție cu send giratoriu. Acesta este la Calea Buziașului, respectic DJ 595D Urseni – Giroc, unde trebuie să facă o întoarcere în „U”, pentru a reveni la Calea Urseni.

Pentru direcția de mers Timișoara – Urseni, pe ruta Calea Urseni (DC 98),ocolul este de 7-8 km dus-întors, până la sensul giratoriu de la DJ 595 Urseni – Giroc, pentru cei care doresc să ajungă din oraș la Urseni. Pe sens invers, ocolul este de aproximativ 4 km dus-întors, până la sensul giratoriu de la intersecția cu Calea Buziașului, pentru a putea întoarce pe centură către Calea Urseni și a continua tot pe DC 98.

Se pregătește o strângere de semnături

Oamenii din zonă sunt foarte nemulțumiți și se gândesc acum la pașii următori. „Cel mai probabil va fi nevoie de strângere de semnături de la toți cei care doresc modificarea acestei intersecții cu un sens giratoriu sau eventual un pasaj (…) Proiectul poate fi aprobat-avizat etc, dar atâta timp cât intra in conflict cu interesele comunității și oamenii sunt afectați direct, lucrurile nu pot rămâne așa. Este nevoie să luăm atitudine pentru a schimba situația în interesul nostru, al comunității. Acest lucru trebuie să-l facem acum, înainte ca lucrările la acea intersecție să fie demarate”, scrie Marian Dobre, cel care a trimis solicitarea la CNAIR.

Potrivit aceleiași surse, o scrisoare a ajuns și la Primăria Timișoara, în atenția lui Dominic Fritz, căruia i se cere ajutorul „în vederea modificării și execuției unui sens giratoriu în acea intersecție”. Omul nu a primit încă un răspuns dinspre CD Loga 1.

Probleme cu Centura de Sud sunt în zona Drumul Boilor, unde se vorbește tot despre necesitatea construirii unui sens giratoriu la intersecția dintre cele două artere. Teoretic, o soluție a fost anunțată atât de primarul Dominic Fritz, cât și de viceprimarul Ruben Lațcău.

Care este, din punct de vedere tehnic, aceasta nu se știe, așa cum nu se știe nici cine își va asuma finanțarea ei. O interpelare făcută, în urmă cu mai bine de o lună, de deputatul PNL Cosmin Șandru către ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și el deputat de Timiș, a rămas încă fără răspuns.

About Post Author