Calea Stan Vidrighin are contract. Șase luni durează proiectarea, apoi începe șantierul

La o lună și ceva de când a fost anunțat câștigătorul a fost semnat și contractul de execuție pentru modernizarea de pe Calea Stan Vidrighin. Acum se face proiectarea, estimată să dureze șase luni, iar apoi poate începe șantierul. Va lucra aici tot Porr Construct.

Calea Stan Vidrighin

sursa foto: www.timisoreni.ro

Primarul Dominic Fritz și Emanuel Reitmaier, de la Porr Construct, au semnat, miercuri, contractul pentru reabilitarea liniei de tramvai și a tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin. Acesta include la pachet proiectare și execuție și are o durată totală de 36 de luni.

„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea. Se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature, și avem mari speranțe”, spune Fritz.

Pistele de biciclete vor fi lângă trotuare

Amenajarea se va face pe 1,8 kilometri și va fi schimbată și linia de tramvai, pe porțiunea de la intersecția cu str. 1 Decembrie, cu racordare la str. Ștefan cel Mare, până la sensul de la AEM. Pistele de biciclete nu vor fi pe șosea, dar vor fi bine delimitate. „Vom întocmi proiectul tehnic în baza SF pus la dispoziție de primărie și a propunerii noastre tehnice. Pistele de biciclete vor fi alăturate zonelor de trotuare și vor fi delimitate de niște zone verzi lângă structura rutieră. Vor fi în zona trotuarelor, nu în zona drumului”, a explicat Emanuel Reitmaier.

Șantierul de pe Calea Stan Vidrighin a fost estimat la o valoare de 91,6 milioane de lei, cu TVA. Licitația s-a câștigat însă la un preț redus la 81,47 milioane de lei, cu TVA. Porr România va lucra cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Banii, cel puțin pentru început, vor veni de la bugetul local.

About Post Author