308 milioane de lei din PNRR, pentru transportul în comun din Timișoara

pnrr

55 de mijloace de transport electrice, cu bani din PNRR. Primăria Timișoara va primi o finanțare de 308 milioane de lei, cea mai mare sumă din lista de mobilitate urbană. Practic, întreaga flotă a STPT va fi înnoită.

Ministerul Dezvoltării a anunțat că a fost aprobată cererea de finanțare cu bani din PNRR, pentru cumpărarea de noi mijloace de transport în comun la Timișoara.

„A fost aprobată finanțarea europeană cea mai mare din istoria Timișoarei, proiectul nostru pentru schimbarea flotei de transport, de 308 milioane lei, din PNRR. E cea mai mare sumă pentru un proiect pe care a primit-o Timișoara vreodată. O să putem să cumpărăm 55 de mijloace de transport noi electrice: 30 de autobuze, 17 tramvaie și 8 troleibuze. Sunt în plus față de cele 44 de autobuze pe care le primim tot printr-un proiect de la Ministerul Dezvoltării, și în plus față de cele 23 de tramvaie. Mai avem depus un proiect pe PNRR pentru troleibuze noi”, spune primarul Dominic Fritz.

După semnarea contractului de finanțare vor fi lansate licitațiile. O clauză din 2019 în contractul cu Bozankaya ar putea scurta timpii pentru cumpărarea de noi tramvaie. „Cu un pic de noroc, nu exclud ca până la finele anului viitor să vedem primele mijloace schimbate. Am putea profita de o clauză din contractul cu Bozankaya, să luăm tramvaie de la ei fără să mai trecem printr-o licitație”, a completat edilul șef.

STPT și restructurarea

„Vom avea toată flota înlocuită, vom avea 150 de mijloace de transport noi în Timișoara, toate electrice. Asta schimbă radical fața transportului în comun, care redevine coloana vertebrală a traficului din Timișoara. Orice oraș din Europa nu reușește să facă față traficului auto decât dacă investește masiv în transportul public”, a mai spus Dominic Fritz.

STPT este în plin proces de restructurare, un director interimar nou și întârzieri la plata salariilor.. În trei luni, acesta ar trebui să pună cap la cap un plan prin care societatea să revină pe linia de plutire. STPT caută să angajeze de mai multă vreme șoferi și vatmani, pentru că are un deficit substanțial de oameni. De aceea, și timpii de așteptare din stații sunt destul de mari.

About Post Author