1,7 milioane de euro, pentru reparații urgente la pista Aeroportului Timișoara

Aeroport

sursa foto: Facebook / Aeroportul Internațional Timișoara

Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara caută un constructor care să-și asume, în șase luni și pe credit furnizor, repararea pistei construite acum mai bine de 40 de ani. Lucrările trebuie făcute fără oprirea zborurilor și mai ales pe timp de noapte.

Pista Aeroportului Internațional Timișoara, proiectată și construită în 1980, are o singură înclinație, dinspre nord spre sud. Din acest motiv, captarea apei pluviale se face doar prin sistemul de colectare amplasat pe partea de sud. „Pantele transversale ale pistei fiind non-standard, mai mici decât 1% pe mai multe zone, pot conduce la situația în care în condiții de ploi torențiale sau vânturi puternice), datorită acumulărilor de apă pe acele zone, aeronava să nu mai dețină controlul direcțional. În decursul anilor, s-a ajuns ca pe anumite zone să apară denivelări care, în cazul unei ploi abundente, să nu permită drenarea eficientă a apei generând astfel zone cu depuneri de apă crescând riscul acvaplanării aeronavelor”, explică administrația AIT.

Practic, e vorba de lucrări de reparații urgente, care să asigure siguranța în exploatare până când pista va fi modernizată și extinsă.

În consecință, se caută constructor care să execute aceste lucrări, pe credit furnizor și în nu mai mult de șase luni. Suma maximă pe care o oferă AIT este de peste 8,7 milioane de lei, cu TVA.

Se va lucra „în special în timpul nopții”

„Scopul desfășurării prezentei proceduri de atribuire îl reprezintă atribuirea unui contract de achiziție sectorială având ca obiect executarea de lucrări minime de reparații pentru remedierea defecțiunilor identificate pe suprafața de manevră, în special pe muchiile rosturilor de dilatare ale dalelor pistei de decolare/aterizare”, este notat în fișa de date.

Lucrările se vor face, de regulă, în timpul pauzelor din programul zborurilor, fără suspendarea/întreruperea traficului pe aeroport și fără afectarea acestuia, „în special în timpul nopții”. Graficul de realizare a lucrărilor de reparații va fi coordonat cu programul de zbor. „Pentru fiecare intervenție se va lua în considerare inclusiv timpul recomandat de producători, în care materialul va ajunge la caracteristici care să permită rularea aeronavelor peste zonele reparate”, se mai precizează în documentația de licitație.

Ofertele sunt așteptate până în 12 septembrie. La AIT sunt în derulare lucrările de construire a noului terminal de plecări externe, care trebuie încheiate la finele acestui an.

About Post Author