Un milion de euro, pentru Salvați Copiii, la Festivalul Brazilor de Crăciun / FOTO
Festivalul Brazilor de Crăciun, organizat de Salvați Copiii, a reușit să adune un milion de euro. Grație generozității participanților, peste 15.000 de copii vor putea beneficia de sprijin socio-educațional.
În seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, au fost licitați 23 de brazi concepuți și donați de designeri și artiști recunoscuți din România. Aceștia au fost licitați cu sume cuprinse între 25.000 și 123.000 de euro, de companii care au decis că responsabilitatea socială este esențială. În total, suma strânsă a fost de un milion de de euro, din licitația brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări.
Cei mai râvniți brazi licitați au fost Apărătoarea Viselor, creat de Doina Levintza, Cheers, creat de Omid Ghannadi; Le Store, și Magia Crăciunului: Jobenul Fermecat, creat de Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea, care au fost licitati cu peste 100.000 euro fiecare. Gazdele serii au fost Andreea Raicu și Marius Pancu, cu sprijinul lui Omid Ghannadi.
Despre solidaritate și implicare
„Solidaritatea umană are un impact puternic și poate schimba cu adevărat vieți. Se pare că această seară a fost un exemplu perfect al modului în care un efort colectiv poate transforma realități. Când ne oferim talentul și resursele pentru a ajuta copiii defavorizați, putem crea schimbări semnificative, iar rezultatele nu întârzie să apară. Fiecare gest de solidaritate poate face o diferență enormă în viețile celor care au cea mai mare nevoie”, a declarat Doina Levintza.
De-a lungul celor 23 de ediții anterioare au fost colectate fonduri în valoare de peste nouă milioane de euro. Banii au ajutat la integrarea socio-educațională a peste 257.000 de copii din medii sociale vulnerabile.
„Dramele pe care le trăiesc acești copii când înțeleg că ei nu pot, la fel ca alți copii, mai norocoși, să meargă la școală, să participe la activități, să aibă rechizite și cărți, sunt colosale. Nota de plată pentru politicile sociale defectuoase o plătim cu toții, ca societate. De aceea, lecția de solidaritate pe care artiștii, designerii, companiile și oamenii de bine o dau în fiecare an, la Festivalul Brazilor de Crăciun, este atât de necesară”, a transmis, la rândul ei, Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.
Context
Criza costului vieții a afectat în mod semnificativ categoriile sociale vulnerabile. Aproximativ 95% din familiile cu copii integrați în programele educaționale ale Organizației Salvați Copiii România nu mai pot acoperi nevoil de bază, cum ar fi tratamente medicale, alimente și îmbrăcăminte. În ultimul an, 71% dintre familiile vulnerabile au fost nevoite să renunțe la cheltuielile cu îmbrăcămintea și încălțămintea, în vreme ce 24% au redus din cheltuielile cu alimentele.
Cele mai multe dintre familiile beneficiare ale programelor Salvați Copiii România au un venit de sub 400 lei/membru de familie.