Tunelul Luminii, prioritate a PMT. Lațcău: Vom lansa în 2022 licitația de proiectare și execuție

tunelul luminii

S-a vorbit atât de mult, în ultimii ani, despre noi poduri peste Bega, că ai putea crede că s-a și făcut vreunul. Realitatea e mult mai simplă: în cel mai fericit caz, două au trecut de faza de proiect. Și… atât. Primăria anunță, pentru acest an, licitație de execuție pentru ceea ce pare a fi Tunelul Luminii.

„Imediat după aprobarea bugetului vom da drumul la studii pentru 5 poduri noi. Unul în zona Solventul, unul în zona Jiul, unul în zona Bobâlna și două poduri în vecinătatea actualului Pod Decebal, unul în amonte de Decebal și unul în aval, cam unde începe Parcul Copiilor. Studiile vor arăta precis unde trebuie să fie localizate aceste poduri”, declara, în ianuarie 2014, fostul primar Nicolae Robu.

Opt ani mai târziu, niciunul dintre aceste poduri nu a intrat efectiv în șantier. Nici măcar unul! Cel mai avansat este podul din zona Jiul, care are și proiect tehnic, și deviz de lucrări. Prețul e estimat la 5,1 milioane de euro și include și o expropriere. El nu e însă o prioritate pentru actuala administrație a orașului. Cel puțin nu până la finalizarea Inelului II de circulație, care, potrivit vechiului PUG, „merge” pe traseul Bd. C. Coposu – Bd. Pârvan, Spl. T. Vladimirescu – Calea Circumvalațiunii – zona mallului – str. E. Baader – str. Pestalozzi.

De la Solventul, la Isho

În toamnă, PMT a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic ale viitorului pod din zona Dâmbovița. Costă 1,19 milioane de lei, sunt realizate de asocieraa FIP Consulting – Gauss – PFA Batovschi Corneliu Traian-Expert evaluator – Urban Proiect Grup – Novensa – Vireo Enviroconsult – Walhalla Invest Prodcomimpex și trebuie să fie gata în șapte luni. Adică, teoretic, undeva în primvară.

Există, de asemenea, documentația pentru podul din zona Isho, realizată de investitorul privat care a construit cartierul cu același nume și care a făcut deja și strada care ar „da” în pod. Drumul are marcaje, semne de circulație și semafoare și va fi donat Primăriei Timișoara. În continuarea lui se vor face un pod rutier şi o pasarelă pietonală. Proiectul tehnic e întocmit tot pe cheltuiala investitorului, iar construcţia va fi făcută cu bani de la bugetul local. Într-un viitor neprecizat.

„Vom lansa licitația pentru proiectare și execuție”

În 2022 însă, ar trebui să înceapă șantierul în altă parte. De exemplu, la Tunelul Luminii. „Culoarul pietonal nord-sud, care să lege campusurile universitare, va fi completat printr-un pod pietonal peste Bega, de lângă Parcul Rozelor. Pentru acest pod vom lansa anul acesta licitația pentru proiectare și execuție”, susține viceprimarul Ruben Lațcău. Anunțul vine în contextul în care PMT caută, în această perioadă, o firmă care să facă un PUZ pentru zona Oituz – Popa Șapcă, unde va fi amenajat un campus universitar.

Proiectul „Construire pasarelă pietonală – zona Universitatea de Vest” a fost aprobat de CL în zona Universității de Vest, „care să asigure circulația pietonilor și a bicicliștilor între Bd. Vasile Pârvan și Splaiul Spiru Haret, spre Parcul Justiției”. Podul ar urma să aibă o lungime totală de 57 metri, cu o lățime de 6,90 metri. Pista de biciclete, cu lățimea de 2,5 metri, va fi amplasată pe mijloc.

Construcția este estimată la 4,8 milioane de lei, cu TVA, investiția fiind una din cele două – alături de Pasarela Gelu – Crizantemelor – propuse de Primăria Timișoara pentru Programul Național „Anghel Saligny”.