Trei oferte pentru podul de 280.000 de euro, din zona Solventul
Primăria Timișoara are trei oferte pentru proiectarea podului și a străzii care vor lega Pasajul Solventul de Bd. Dâmbovița. Una dintre ele este de la o firmă care a lucrat deja la podurile Dragalina și Eroilor.

Licitația pentru „servicii SF + PT, C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița” a fost publicată în urmă cu o lună și jumătate. Este vorba, mai exact de o nouă stradă, inclusiv un nou pod peste Bega, care va pleca din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.
Proiectantul trebuie să asigure și asistența tehnică pe durata lucrărilor. Pasajul Solventul va lega zona de la intersecția str. Dunărea – Calea Bogdăneștilor de strada Gării. De acolo este nevoie de o stradă și de un pod care să facă trecerea spre Bd. Dâmbovița. Strada va avea cam 900 metri, patru benzi și linie de tramvai. Pentru documentația tehnică, primăria e dispusă să plătească maximum 1,38 milioane de lei, cu TVA.
Ofertele au putut fi depuse până în 18 mai și sunt trei la număr. Acestea vin de la Pod Proiect și de la asocierile Peiesi – Energo Enci – Semper Idem, respectiv FIP Consulting – Gauss – PFA Batovschi Corneliu Traian-Expert evaluator – Urban Proiect Grup – Novensa – Vireo Enviroconsult – Walhalla Invest Prodcomimpex.
Șapte luni de contract
Firma Pod Proiect din Iași a avut mai multe contracte cu Primăria Timișoara. A făcut proiectele pentru pasajele Jiul și Popa Șapcă, podurile Muncii și Mihai Viteazu, precum și pentru lărgirea Podului Dragalina și Podul Eroilor. La acesta din urmă au fost lăsate pe dinafară trecerea pe sub, pentru pistele de biciclete și trotuare, așa că a fost nevoie de o licitație suplimentară. De aceea, acolo este încă șantier, după doi ani de lucrări.
Firma care va câștiga licitația pentru podul din zona Solventul trebuie să facă studiul de fezabilitate, documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire, proiectul tehnic, caietele de sarcini, detaliile de execuţie și plan SSM. Termenul este de 210 zile, de la emiterea ordinului de începere. „În cazul în care Studiul de Fezabilitate nu a fost aprobat de plenul CL Timişoara, contractul se consideră desfiinţat de plin drept, fără nici o obligaţie din partea achizitorului”, se preciza în anunțul de licitație.