Tramvaiul cultural a pornit prin Timișoara. Colaborare UVT – STPT
Universitatea de Vest, în colaborare cu Societatea de Transport Public, lansează un proiect inedit pentru promovarea culturii. „Tramvaiul cultural” este, practic, un spațiu de expoziție mobil, accesibil locuitorilor și vizitatorilor Timișoarei.
Cu ajutorul studenților de la Facultatea de Artă și Design a UVT, tramvaiul a fost transformat într-o galerie urbană. Tramvaiul colantat cu lucrări de artă realizate de aceștia va circula zilnic pe ruta Gara de Nord – Piața Gheorghe Domășneanu, via Dâmbovița.
În plus, în șapte stații – Parcul Poporului (sens Traian), Continental (sens Prefectură), Poșta Mare (sens Piața 700), Piața 700 (sens Libertății), Prefectură (sens 700), L. Rebreanu (sens AEM), Liviu Rebreanu (sens Dâmbovița), Calea Bogdăneștilor cu Mendeleev (sens Piața 700) – au fost amplasate panouri unde sunt prezentate lucrări ale studenților Facultății de Artă și Design.
Cine expune
Lista artiștilor expuși – Departamentul de Arte Vizuale; Andrei Neciu / Burdea Diana Andreea / Olărescu Daria – grafică; Ciprian Ciobanu / Natalia Silaghi / Nicolae Ghiță – pictură; Alexandra Satmari / Andrei Pituț; / Ruth Dobîndă – sculptură; Bănceanu Iustina / Hârțaucă Larisa / Czernak Dorottya – Conservare-Restaurare; Bianca Pascu / Tamas Borza / Sârb Vasile – foto-video; Departamentul de Arte Aplicate și Design – Ispan Adelina / Stoinescu Giuliana / Antonio Dărăban – design; Rusu Victoria / Hoza Alina / Popescu Denisa – modă; Otilia Sfetcu / Armașu Alexandru / Luca Flavia – arte decorative
„Universitatea de Vest este mai mult decât un spațiu de învățare și cercetare, este o prezență activă în comunitatea timișoreană și un promotor al culturii. Prin inițiativa «Tramvaiul cultural» transformăm experiența cotidiană într-o întâlnire cu arta și creativitatea. Arta trebuie să devină parte integrantă a vieții de zi cu zi”, a transmis rectorul UVT, Marilen Gabriel Pirtea.
În lunile următoare, călătorii vor putea descoperi noi elemente de artă urbană, alături de alte surprize. Această colaborare este a doua de acest gen, după campania „Timișoara (re)citește”, care a adus în prim-plan promovarea lecturii în mijloacele de transport public.