Testele cu tramvaiul nou merg bine. Lațcău: Până la sfârșitul lui 2022 vor fi în funcțiune toate cele 21

bozankaya

Testele cu noul tramvai Bozankaya merg brici, așa că, probabil la începutul toamnei, el ar putea circula în regim normal, cu călători. Cel puțin asta susține viceprimarul Ruben Lațcău, potrivit căruia până la finele lui 2022 vor veni toate cele 21 de garnituri.

Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului (…) Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, a anunțat, joi, Ruben Lațcău.

Tramvaiul care costă peste 11,5 milioane de lei este testat, în această perioadă, seara, pe linia 9, pe bd. Rebreanu. Potrivit viceprimarului, până în 6 august se face o parte din testele de frânare. În intervalul 9 – 13 august urmează ca acestea să fie finalizate și să fie făcute și testele de zgomot. Între 16 și 20 august sunt la rând testele de tracțiune.

„Omologarea va fi finalizată în septembrie”

Ce urmează? „Omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1”, explică Lațcău.

Între timp, cei de la STPT s-au apucat de igienizare, spune acesta. Altfel spus, societate de transport în comun „a început să curețe tramele de pământ și mizerie, ceva esențial pentru teste, și lucrările includ spălare manuală și mecanizată. De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga”.

După finalizarea testelor și obținerea acordului de la AFER, producătorul turc va livra tramvaie într-un ritm mai alert. Acesta își asumă să livreze „undeva la 2 tramvaie pe lună”, dar apoi „să crească treptat ritmul”. În aceste condiții, susține viceprimarul Ruben Lațcău, „cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”.

Contractul cu Bozankaya, încheiat în iulie 2019, prevede cel puțin 16 și cel mult 40 de tramvaie. Vor veni 21, pentru că primăria a reușit să obțină fonduri euroepene pentru acestea. Fiecare tramvai are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate d 200 de călători. Ce îl face unic este autonomia, care îi permite să circule, pe baterie, 63 de kilometri, un adevărat record mondial.

About Post Author