STPT, restanțe la salarii și la furnizori. SMTT-ul lui Ioan Goia pune în pericol transportul în comun din Timișoara

stpt

Societatea de transport public din Timișoara are salarii neplătite și facturi restante la furnizori. SMTT, asociația condusă de Ioan Goia, cu care are contract pentru transportul metropolitan și urban, refuză să vireze banii și nici nu vrea să discute cu STPT.

„Facem un apel public către Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, prin care dorim să fie respectați termenii financiari ai contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara. Conform contractului amintit, SMTT are obligația de a vira către STPT sumele de bani necesare pentru serviciile de transport public oferite în cursul anului 2020 și începutul anului 2021”, au transmis cei del a STPT, prin intermediul Facebook.

SMTT, societate de transport metropolitan, al cărei șef este Ioan Goia, fostul director al STPT, are facturi neachitate încă din vara anului trecut. „Cerem asociației să își respecte obligațiile financiare din contractul de delegare. Avem facturi neplătite din iulie 2020. Este vorba de aproximativ 2 milioane de lei pe pe vechiul contract. Pe noul contract de delegare, care a intrat în vigoare în octombrie 2020, noi în total am facturat de 18 milioane de lei. Noi am făcut notificări și adrese către SMTT, nu ne răspunde nimeni nici la telefon”, spune Nicolae Bitea, directorul STPT.

Din toamnă, de când SMTT nu mai virează banii cum trebuie, sunt întârzieri la plata salariilor, dar și la achitarea facturilor către furnizorii de combustibili, energie și piese de schimb. Conducerea STPT speră ca joi, 4 februarie, să achite salariile către personalul de bord. Banii ar fi trebuit dați încă de săptămâna trecută.

„Vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transport public la standarde normale”

„În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SMTT nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SMTT este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara. În caz contrar, vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transportul public din Timișoara la standarde normale. Neachitarea sumelor restante de către SMTT a dus la nedorite întârzieri salariale față de angajații STPT și la imposibilitatea de a achita facturile (…) În baza contractului de delegare atribuit către SMTT, solicităm respectarea termenilor legali ce se regăsesc în acest contract, dar și disponibilitatea partenerilor noștri la un dialog constructiv, în centrul căruia să se afle călătorul care apelează la serviciile noastre”, spun cei de la societatea de transport public.

Reprezentantul Asociației de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara nu a putut fi contactat. Războiul dintre SMTT și STPT a izbucnit public, la începutul anului, când beneficiarii de reduceri și gratuități au aflat că trebuie să se prezinte lunar la chioșcuri, pentru încărcarea cardurilor.

Lațcău cere părților să-și regăsească „înțelepciunea”

Viceprimarul Ruben Lațcău le cere directorilor STPT și SMTT, Nicolae Bitea, respectiv Ioan Goia, să-și respecte contractele. Cei doi trebuie până, în 10 februarie, să vină cu o propunere de modificare a contractului de delegare a serviciilor de transport.„Contractul de delegare de gestiune încheiat pe STPT e unul pe model european. Știam – și STPT știa – încă din 2018 că trebuie sa trecem la un astfel de sistem. Cu toate acestea, managementul STPT nu și-a asumat această schimbare și nu și-a adaptat planul de justă cheltuire a banului public pe care îl primesc (…)

Am avut deja 4 întâlniri cu domnii Bitea și Goia, adevărate competiții de orgolii și imaturitate între cele două părți (…) Voi avea discuții săptămâna aceasta cu colegii de alianță pentru a găsi împreună soluții să deblocăm neînțelegerile dintre STPT și SMTT, dacă este cazul cu schimbarea conducerii celor două instituții (…) Cer celor două părți să își regăsească înțelepciunea și să respecte clauzele contractului”, a transmis, din concediu, Lațcău.