Șantierul de la Pasajul Solventul începe la vară, Bogdăneștilor mai repede

Pasajul Solventul

Șantierul de la Pasajul Solventul începe la vară, Bogdăneștilor mai repede

Calea Bogdăneștilor este primul șantier mare deschis de administrația Fritz, din 15 martie. Urmează Pasajul Solventul, iar la toamnă Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că urmează „o listă exhaustivă de proiecte pe care le vom începe în acest an”. 

Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, în 15 martie apar muncitorii pe șantierul Calea Bogdăneștilor, deschis cu fonduri europene. Acolo lucrează, timp de 31 de luni, asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România, valorea contractului fiind de 116 milioane de lei, din care 90 de milioane de la UE. 

Deblocarea” de la Solventul

Mult-așteptatul șantier de la Solventul începe și el la sfârșit de mai, început de iunie. Viceprimarul Lațcău vorbește despre o deblocare, deși acolo se lucrează încă din toamna anului trecut la proiectare. 

Am reușit să deblocăm relația pe Pasajul Solventul cu antreprenorii, cu cele trei companii care lucrează pe acest contract, este în acest moment în proiectare. Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, a declarat edilul. 

Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în septembrie 2020. Lucrează acolo Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Lucrările costă 111,6 milioane de lei și ar trebui să dureze 26 de luni. 

Lațcău spune că în curând vor fi pornite licitațiile pentru studiile de fezabilitate pentru viitorul pod peste Bega din dreptul Solventul, dar și pentru drumul care să facă legătura de la pasaj la pod. 

Am început încă de anul trecut munca pe tema de proiectare și pe caietul de sarcini pe podul de la Solventul, unde vrem să aplicăm pe POAT (Programul Operațional Asistență Tehnică – n.r.) ca să obținem finanțare pentru proiectul tehnic. În săptămânile următoare vom da drumul licitației pentru SF pentru pod și pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge în punctul în care vom avea documentația pentru pod finalizată și anul viitor, cel mai probabil, vor începe lucrările de execuție”, a completat viceprimarul.

Cetății și Stan Vidrighin, în șantier din toamnă

Edilul-șef dă asigurări că în toamnă vor începe și alte șantiere așteptate: Cetății și Stan Vidrighin, ambele cu bani europeni. 

În acest an vom începe și Cetății, cel mai probabil undeva în toamnă, și Stan Vidrighin, amândouă vor fi pe finanțare de pe POR. Sunt doar o parte dintre proiectele care încep în acest an. Odată ce vom veni cu proiectele de investiții vom putea să prezentăm o listă exhaustivă cu toate proiectele ce le are municipalitatea, cu stadiul fiecăruia și cu ceea ce începem din acest an și vom continua din proiectele vechi sau începem proiecte noi”, a conchis Ruben Lațcău. 

Pe Bd. Cetății, șantier de 83,7 milioane de lei, vor lucra firmele Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți). Lucrările țin 36 de luni, iar contractul a fost semnat în septembrie 2020. 

Tot Porr Construct lucrează și pe Calea Stan Vidrighin, cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Șantierul costă 87,1 milioane de lei cu TVA și ar trebui să dureze 36 de luni.