24 octombrie 2020

S-a făcut exproprierea în zona Jiul. Podul va depinde însă de strategia viitoarei administrații Fritz

jiul

O parte dn zona expropriată pentru Podul Jiul

Sunt peste șase ani de când Nicolae Robu anunța că ar trebui construite cinci poduri noi. Cel mai important a fost considerat cel din zona Jiul, unde acum s-a făcut exproprierea. Viitoarea administrație va decide dacă el este esențial acum.

În ianuarie 2014, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, spunea că e nevoie de cinci noi poduri peste Bega. Cel mai important era considerat cel care să lege str. Jiul de Splaiul Tudor Vladimirescu. Din 2018 există un studiu de fezabilitate, realizat de VCE Vienna Consulting Engineers SRL. Potrivit acestei documentații, podul poate fi făcut într-un an și jumătate. El ar urma să fie amplasat la „aproximativ 200 de metri aval de Podul de Fier de pe str. Andrei Mureșanu, respectiv aproximativ 320 de metri amonte de Podul Maria”.

La începutul anului s-a constatat că o bază sportivă părăginită, care nu aparține primăriei, ar sta în calea construcției. A fost demarată procedura de expropriere, care a fost aprobată, în iulie, în plenul CL. Joi, 25 septembrie, a fost semnată și decizia de expropriere. „Se expropriază imobilele construcții, proprietate privată, afectate de coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes local, la obiectivul de investiții «Construire pod peste Bega – str. Jiul»”, este notat în documentul semnat de primarul în funcție Nicolae Robu.

Vedem dacă e nevoie de pod

Practic, este vorba despre „curții construcții intravilan Spl. Tudor Vladimirescu 16A, teren intravilan, Spl. Titulescu – Canal Bega și curți construcții intravilan, Spl. Nicolae Titulescu”. În total, 2.041 metri pătrați. Suma care va fi plătită de la bugetul local este de 406.063 lei, cu TVA.

După încheierea exproprierii, consilierii locali ar trebui să aprobe proiectul tehnic și, ulterior, să fie pornită licitația de execuție. Podul Jiul este „desenat” patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și să fie iluminat artistic. Lungimea totală a podului este de 118,18 metri. Depinde însă dacă viitoarea administrație Fritz va considera oportună o astfel de investiție, estimată la peste 5 milioane de euro. Există destule voci care spun că un pod în acea zonă nu este o prioritate acum.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: