Pista de biciclete care merge spre Serbia nu merită 200.000 lei. CJ Timiș n-o preia, Apele Române nu se ocupă de turism

Pista de biciclete

foto: Arhivă

Pista de biciclete de pe malul Begăi, de la Timișoara până la granița cu Serbia, e tot mai aproape să rămână în aer. Apele Române n-o mai administrează din martie, iar CJ Timiș refuză s-o preia. Întreținerea costă anual cam 200.000 lei.

Pista de cicloturism a fost amenajată de-a lungul canalului Bega, spre granița cu Serbia, printr-un proiect privind valorificarea potențialului turistic transfrontalier. Au fost parteneri în acest proiect Administrația Bazinală de Apă Banat (ABAB), Consiliul Județean Timiş şi Primăria Zrenjanin, din Serbia. Pista are 37 de kilometri și a costat peste 2,3 milioane de euro, finanțare europeană nerambursabilă prin programul IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania – Serbia.

ABAB va administra pista până la începutul lunii martie. Este exact durata prevăzută de proiectul european prin care s-a realizat investiția. Ce se întâmplă mai departe nu se știe. Titu Bojin, directorul ABAB, vrea s-o dea CJ Timiș în administrare.

Apele Române nu se ocupă de turism

„În 1 martie se încheie proiectul. În buget trebuie alocată o anumită sumă pentru întreținere și refacere. Pista de biciclete se încheie ca proiect. Nu intră sub nicio formă în atribuțiile Apelor Române turismul. Pista a fost făcută, la inițiativa consiliului județean, ca pistă de turism. Ea va trebui să se ducă către o unitate abilitată pe zona turismului, care s-o administreze (…) Din martie nu mai sunt bani pentru mentenanță la Apele Române. În statut, în Legea apelor, nu există activitate de turism. Pe perioada de cinci ani, conform proiectului, am administrat-o noi”, spune Titu Bojin, directorul ABAB.

Administrarea pistei nu a fost asumată de CJ Timiș

Răspunsul președintelui CJ Timiș este categoric unul negativ. Călin Dobra susține că nu ar exista cadrul legal pentru preluarea pistei. „Pista de biciclete este făcută pe domeniul public al statului. Nu se poate prelua decât dacă se obține o hotărâre de guvern de preluare. Digul, din ceea ce cunosc eu, este pe sistemul de siguranță al canalului Bega. Niciodată nu se va preda ceea ce înseamnă pista de biciclete către consiliul județean. Există posibilitatea unei administrări, care duce la anumite costuri suplimentare și considerabile la nivelul consiliului județean și nu a fost asumat acest proiect în cadrul consiliului județean”, a explicat acesta.

CJ Timiș are totuși o obligație în ceea ce privește pista. „Noi avem asumare în cadrul proiectului să realizăm punctul de trecere a frontierei. Colegii noștri din Serbia vor continua pista de biciclete. Noi avem obligația de a realiza punctul de trecere a frontierei și pe pista de biciclete, și pe canalul Bega”, a continuat Dobra.

Întreținerea pistei costă anual în jur de 200.000 de lei. Vestea proastă este că, dacă traseul rămâne fără administrator, el se va degrada văzând cu ochii. „Peste câteva luni poate o preiau tot eu”, a concluzionat Titu Bojin, după discuția cu președintele CJ, Călin Dobra.

About Post Author