Ca la noi la nimeni: avem pista de biciclete spre Serbia, dar cine are grijă de ea? Traseul rămâne în aer de la 1 decembrie
Pista de biciclete care duce de la Timișoara spre Serbia, pe malul Begăi, va rămâne a nimănui în aproximativ o lună. Cei de la Apele Române nu se vor mai ocupa de ea, iar CJ Timiș nu e decis s-o preia și să asigure întreținerea și reparațiile. Pista a costat peste 2,3 milioane de euro, bani europeni.
Pista de biciclete spre Serbia iese, la 1 decembrie 2019, de sub „umbrela” Administrației Bazinale de Apă Banat (ABAB). Realizată printr-un proiect european, ea a fost în grija celor de la Ape timp de cinci ani. Acum însă, ea trebuie predată cuiva, pentru administrare. Cui? Nu se poate spune încă!
CJ nu știe la ce costuri se poate „înhăma”
În plenul CJ de miercuri, 30 octombrie, liberalul Viorel Coifan l-a întrebat pe Călin Dobra ce se întâmplă cu pista. „Ne interesează costurile, să vedem ce înseamnă detaliat. Pista are foarte multe fisuri. Nu puteam angaja consiliul județean sau asociația de turism la reabilitare. Cred că e normal să fie reabilitată, apoi să o preluăm în administrare. Cred că ar trebui să avem o discuție separat, să vedem la ce costuri ne putem înhăma. Vor fi costuri în administrarea acestei investiții”, a răspuns șeful CJ.
Titu Bojin, directorul ABAB, a explicat, la rândul lui, că pe pistă vor apărea mereu fisuri, deoarece aceasta este construită pe un dig. „V-am informat că începând cu 1 decembrie pista de biciclete este fără stăpân. Pista a ieșit de trei ani din garanție. Vom avea în continuare crăpături. Ele vor reparate în următoarele două săptămâni, dar vor fi reparate până la primăvară. Digul «lucrează». Cum cresc apele, se mișcă digul. La secetă se mișcă digul din nou. Noi nu mai putem aloca bani, nemaiavând obligația de a întreține pista”, a spus acesta.
Pista de biciclete de 37 de kilometri, care merge pe traseul Podul Modoș – Utvin – Sânmihaiu Român – Sânmihaiu German – Sânmartinu Maghiar – Otelec, a fost inaugurată în primăvara lui 2015 și a costat 2,3 milioane de euro, bani europeni. Pe lungimea ei sunt amenajate opt refugii pentru bicicliști, fiind montate și 14 bariere pentru oprirea circulației mașinilor. Cândva, se va putea merge pe ea „șnur”, până la Zrenjanin, de îndată ce sârbii vor termina de construit pista pe partea lor.