Pe ruta Ronaț – Piața Traian, ca-n excursie: e nevoie de un autobuz și două tramvaie

Redeschiderea circulației tramvaielor pe bd. Cetății înseamnă și scurtarea liniei 5 autobuz. Practic, de luni, 19 februarie, dacă vrea să ajungă în Piața Traian, un locuitor din Ronaț va trebui să ia autobuzul și apoi două tramvaie. La cum funcționează transportul public, va fi o adevărată „bucurie”.
De luni, 19 februarie, în Timișoara va funcționa cea mai scurtă rută de transport public probabil din istorie. Cei de la Societatea Metropolitană de Transport Timișoara au decis că, după reluarea circulației de pe liniile 4 și 7, ar fi oportun să reducă traseul autobuzului 5, care venea din Ronaț până în Piața 700. De luni, acesta va ajunge doar până la stația Balta Verde.
De acolo, oamenii vor lua tramvaiul 4 sau tramvaiul 7, cu care pot merge înspre Piața Maria, Piața Bălcescu, Ciarda Roșie, Fratelia sau Dâmbovița. Dacă au însă drum înspre Piața Traian, Badea Cârțan sau Modern, ei trebuie să coboare în zona 700, unde să aștepte tramvaiele 1 și 2.
Teoretic, nu e mare deranj, însă la felul în care funcționează în această perioadă transportul public, schimbarea a două tramvaie e o aventură pentru călători.
„Să lucrăm, să terminăm mai repede”
„În ultimii doi ani și jumătate – trei am avut foarte multe linii care au fost remutate, suspendate sau repoziționate pe timpul execuției, că vorbim de execuțiile de aici, de pe Bogdăneștilor, de pe Vidrighin sau alte intervenții pe apă-canal pe care le-am făcut și care au deviat transportul public (…) Anul ăsta se va termina nu doar acest bulevard, ci și Bogdăneștilor și o parte mare din lucrările pe apă-canal. Asta înseamnă că o altă parte din linii vor intra în în mod normal. Anul viitor începem să eliminăm toate aceste restricții pe care le-am avut în ceea ce privește transportul public.
Aici, pe Bogdăneștilor am avut autobuze introduse ca să compensăm lipsa de tramvaie. Pe măsură ce bd. Cetății este deschis și intrat în circulație, pe măsură ce Bogdăneștilor se va circula etapiza, vom elimina din aceste autobuze mici și vom reveni pe vechile linii (…) Singurul lucru pe care putem să facem e să lucrăm, să terminăm mai repede lucrările de investiții ca să putem să revenim la traseul clasic pe linia 4”, încearcă să explice viceprimarul Ruben Lațcău, președintele Consiliului de Administrație de la SMTT, decizia scurtării traseului autobuzului 5.
Potrivit lui Lațcău, pe liniile 4 și 7 vor fi câte cinci-șase trenuri pe zi, „adică tramvaie pe linie în același timp”. Viceprimarul susține că, spre deosebire de autobuze, unde nu sunt destui șoferi, la numărul de vatmani STPT stă mult mai bine.