Pasajul Solventul, într-o nouă etapă. Începe împingerea chesonului pe sub calea ferată

pasajul solventul

Șantierul de la Pasajul Solventul, la finalul lunii octombrie sursa foto: Forum STPT / Gioco

O operațiune amânată de mai multe ori se întâmplă în sfârșit. Începe împingerea structurii de beton de la Pasajul Solventul, pe sub liniile de cale ferată. Va dura câteva săptămâni și este esențială pentru această investiție care va schimba felul în care se deplasează timișorenii.

Chesonul, această structură din beton care arată ca o casetă, are 70 de metri lungime și 28 metri lățime și va fi împins pe sub cele 10 linii de tren, spre Calea Bogdăneștilor. Operațiunea începe vineri, 6 decembrie, chiar de Moș Nicolae, la ora 12. Va dura câteva săptămâni bune până la final, fiindcă progresul va fi de cel mult un metru / zi.

Pasajul Solventul va avea o lungime de 87 metri, cu șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț. Construcția costă 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin Programul Anghel Saligny.

Constructorul desemnat prin licitație a fost o asociere formată din Spic Internazionale (Italia), Pod-Proiect (Iași), Sylc Con Trans (Arad), Arcada Company (Galați), Conextrust (Bacău), Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Primăria a predat către constructor amplasamentul de la Pasajul Solventul la jumătatea lunii decembrie 2021. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în toamna lui 2020, de fostul primar Nicolae Robu. Termenul de execuție era de 26 luni, din care două luni proiectare. Totul a început însă cu un ordin de sistare pentru perioada 22 decembrie 2020 – 15 februarie 2021, din motive de pandemie.

About Post Author