21 octombrie 2020

Pasajul Solventul are constructor. Se poate semna contractul, șantierul va dura 24 de luni

Pasajul Solventul

Zece firme din Italia și România se vor apuca de șantierul cel mai așteptat în ultimii ani la Timișoara: cel de la Pasajul Solventul. Oferta lor, cu o sumă mai mică decât suma estimată de primărie, a fost acceptată.

Proiectarea și execuția „obiectivului de investiţii «Pasaj Inferior Solventul»” au fost scoase la licitație în luna iunie. A fost depusă o singură ofertă, din partea unei asocieri conduse de Spic Internazionale (lider/ Italia) și din care mai fac parte Pod-Proiect (Iași), Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău), respectiv cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Suma maximă oferită de Primăria Timișoara era de 115,09 milioane de lei, cu TVA, adică 23,7 milioane de euro. Oferta depusă este cu 3,45 milioane de lei mai mică, așa că s-a ajuns la o valoare de 111,64 milioane de lei. Acum, reprezentanții PMT spun că s-a făcut atribuirea contractului și că va fi dat ordinul de începere a lucrărilor. Primul lucru care trebuie făcut este însă semnarea contractului. Urmează, potrivit prevederilor acestuia, două luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Se trece apoi la execuție, care are o durată de 24 de luni. Dacă este să ne luăm după primarul Timișoarei, vor fi de ajuns și 18 luni pentru asta.

Pasajul Solventul este „imperios necesar”

Pasajul Solventul va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, „pe sub un pachet de 10 de linii de cale ferată”. „Această subtraversare este imperios necesară întrucât legătura între cartierul Ronaț, respectiv Blașcovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibilă doar pe sub pasajul Jiul”, scria în caietul de sarcini al licitației.

Practic, „se va realiza un pasaj care va cuprinde linii de tramvai, se va moderniza întreaga tramă stradală, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi”

Compania italiană Spic Internazionale este specializată în șantiere de poduri și viaducte. Sylc Con Trans a lucrat la Pasajul Popa Șapcă și, recent, a câștigat, alături de alte nouă firme, reabilitarea Căii Bogdăneștilor. Pod-Proiect a făcut, printre altele, și proiectele de la podurile din Iosefin, unde au fost greșeli în documentații. Podul Eroilor nu este gata nici acum.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: