Parcarea pe o bandă pe strada Grigore Alexandrescu mai durează. SDM nu are indicatoare

Cei care locuiesc pe strada Grigore Alexandrescu mai au de așteptat până parcarea pe o bandă va fi interzisă și prin semne de circulație. Asta, în ciuda asigurărilor viceprimarului Ruben Lațcău, care spune că SDM nu avea indicatoare pe stoc. Societatea a lansat două licitații anulate deja, pentru o astfel de achiziție, deci… încă nu are.

Strada Grigore Alexandrescu este trecută de viceprimarul Ruben Lațcău la categoria realizări în 2021, în bilanțul in extenso făcut pe Facebook. „Fie că vorbim de Drumul Boilor, de Prezan sau Alexandrescu, aceste proiecte mici la scara orașului au avut probleme uriașe de planificare și execuție”, spune Lațcău. Șantierul pe tronsonul Calea Torontalului – Calea Aradului, pe o porțiune de 800 metri, a început în iulie 2020 și ar fi trebuit să fie gata în opt luni.

Super Construct a câștigat lucrarea la un preț de 6,65 milioane de lei, cu TVA, dar, în final, cu tot cu suplimentări, s-a ajuns la peste 7 milioane. Bugetul local a plătit însă numai un milion, restul fiind accoperit de guvern. Problemele au fost însă numeroase, de la relocarea de rețele de utilități, la un canal ANIF. Ultimul termen acordat de PMT constructorului a fost 30 septembrie, după care au urmat, teoretic, penalități. Șoseaua este, în sfârșit, circulabilă, dar încă nu există iluminat public, iar una dintre benzi este folosită drept parcare.

„Vom monta semnele pe contractul cu SDM, și acestea lipseau”

Oamenii din zonă au reclamat de mai multe ori blocarea unei benzi de circulație de către șoferii care își parchează acolo mașinile. Teoretic, toată lumea știe că nu e voie, însă practic, pe toată strada, nu există niciun indicator care să și arate asta. Întrebat cum se va rezolva situația, viceprimarul Ruben Lațcău spune că nu mai durează mult.

„Vom monta semnele pe contractul cu SDM, și acestea lipseau. După montare, Poliția Locală va face vizite zilnic. Ca să fie și mai clar de ce nu am făcut acest lucru cu executantul lucrării: toate dispozițiile pentru suplimentarea lucrărilor s-ar fi tradus prin claim-uri, cereri de timp suplimentar pentru execuție, de costuri suplimentare și ar fi folosit ca muniție în justiție pentru constructor”, a explicat acesta.

Toate bune și frumoase, numai că, la SDM, indicatoarele lipsesc în continuare. Nu de alta, dar în lunile august și septembrie, societatea a avut două licitații de achiziții „panouri indicatoare rutiere”, ambele anulate, din lipsă de oferte. Asta, deși la a doua procedură, prețul a fost sensibil crescut. O a treia nu a fost încă lansată.