23 octombrie 2020

Licitația pentru autostradă va fi deblocată. Liber la tunelurile de urși de pe A1

autostradă

Licitația pentru construirea secțiunii de autostradă lipsă dintre Lugoj și Deva va fi deblocată. CNAIR a ajuns la un acord cu antreprenorul italian care câștigase procesul la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris. Este vorba despre 13 km de șosea, pe care trebuie construite tunelurile pentru urși.

Licitația de 1,5 miliarde lei pentru construirea ultimilor 13 kilometri de pe Autostrada A1 care lipsesc pe întreagul tronson dintre Sibiu și vama Nădlac 2 poate continua. „Am avut o întâlnire cu antreprenorul lucrării, care avea niște pretenții în urma deciziei de la Paris. Am ajuns la un acord, pentru a se retrage din contract astfel încât să putem continua licitația pentru Lugoj-Deva, lotul 2. A fost de bună credință, a analizat și ne-a anunțat că are disponibilitatea să se retragă chiar dacă, potrivit deciziei instanței, putea intra acolo”, a declarat, pentru Radio România Actualități, Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR.

Licitația pentru secțiunea cu tuneluri tuneluri pentru urși a fost lansată în vara anului 2019. Rezilierea contractului pentru această secțiune de autostradă, în august 2017, este în ancheta Corpului de Control al Prim -Ministrului.

Proces pierdut cu daune uriașe

CNAIR a reziliat parțial și unilateral contractul cu Salini Impregilo, după ce compania italiană făcuse proiectul tehnic pentru Secțiunea E, cu tunelurile pentru urși. Acesta a fost eliminată din contract și scoasă la licitație de CNAIR, separat, în 2019. Curtea Internațională de Arbitraj a dat dreptate constructorului.

„Declară că contractul este încă în vigoare; declară că plata pentru lucrări modificate și suplimentare și elemente ale lucrărilor care ar fi trebuit, dar nu au fost, certificate este exigibilă (…) acordă daune-interese, reprezentând suma de 232,3 milioane de lei (incluzând dobânda până la 31 martie 2020), care să fie plătite de Pârâtă Reclamantei (…) dispune că pârâta va plăti reclamantei 2,06 milioane lire sterline, 67.327,52 euro și 3 milioane de lei, reprezentând cheltuieli de judecată” se arata în decizia curții.

În iunie 2019, CNAIR a scos la licitație proiectarea și execuția Secțiunii E, respectiv finalizarea Secțiunii D. Suma oferită, peste 352,24 milioane de euro.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: