Lațcău, atac la „mafia imobiliară” și primarii din periurbane. Pe tema autostrăzii spre Serbia

Autostrada spre Belgrad pune paie pe foc în războiul mocnit dintre PNL și USR. Viceprimarul Ruben Lațcău îi dă replica vicepreședintelui Alexandru Proteasa și spune că nemulțumirile locuitorilor din Moșnița sunt dirijate politic și în funcție de interesele imobiliare din zonă.

ruben lațcău

Totul a început vineri după-amiază, când ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că a fost aleasă varianta finală de traseu pentru autostrada A9 Timișoara – Moravița. Câteva ore mai târziu, liberalul Alexandru Proteasa, vicepreședinte al CJ, a reacționat, spunând că nu se poate ca autostrada să treacă printre case la Moșnița Nouă și că traseul a fost stabilit pe baza unor hărți neactualizate de 15 ani.

Replica a venit de la viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău. „Varianta aleasă este cea susținută de Primăria Timișoara și este cea mai bună opțiune pentru oraș și pentru mediul de afaceri (…) Am participat acum 2 luni de zile la consultarea pe care CNAIR și Search Corporation, compania care a studiat traseul autostrăzii, au organizat-o cu orașele și comunele de pe traseu”, spune acesta.

Lațcău: „Nimeni nu finanțează autostrăzi pentru comune”

Lațcău susține că încă de atunci echipa CJ Timiș a susținut altă variantă. „CJT-ul a insistat și a presat ca ultimele două variante discutate să conțină obligatoriu o varianta Dudești, chiar dacă era evident că o astfel de variantă nu ar avea volumul de trafic necesar. Sper că echipa tânără și nouă de la CJT nu are aceleași cutume de a alege traseele de infrastructură după posibilitățile de afaceri imobiliare ale prietenilor”, continuă USR-istul. Vă reamintim, înainte de a fi președinte al CJ, liberalul Alin Nica a fost primar în Dudeștii Noi.

Ruben Lațcău spune că alegerea traseului s-a făcut în urma unei „analize multicriteriale”. „Alegerea traseului unei autostrăzi nu este un lucru pe care îl decide sau ar trebui să îl decidă un ministru, președinte de consiliu județean sau primar (…) Nimeni nu finanțează autostrăzi pentru comune (…) Varianta aleasă are cele mai mari volume de trafic și este și cea mai ieftină, singura cu indicatori technico-economici rentabili. Aceasta este realitatea”, mai spune acesta.

„Vina e la Moșnița, chiar în clădirea primăriei”

Lațcău desființează în final și argumentele lui Proteasa. El le transmite moșnițenilor – „ațâțați de primarul lor și de conducerea CJ” – că traseul va fi ales în așa fel pe coridorul stabilit „încât să aibă un minim impact pentru casele existente” și că problemele invocate legate de proiectul de canalizare realizat prin POIM sunt „o prostie”.

Viceprimarul Timișoarei încheie cu un atac. „Frustrarea pe care o simt unii dintre locuitorii localităților periurbane ar trebui să se îndrepte și spre acei lideri politici ce conduc de multe mandate comunele periurbane. Satele din jurul Timișoarei, ca și Timișoara de altfel, zac de un deceniu fără PUG-uri actuale și moderne și dominate de o mafie imobiliară bine înșurubată politic (…) La Moșnița vom avea case și blocuri lipite de centură, nu doar de autostradă. Iar vina pentru asta nu este la București, ci chiar în Moșnița, în clădirea primăriei”, conchide Ruben Lațcău.

About Post Author