Gara de Nord poate intra în șantier. A fost emisă autorizația de construire pentru reabilitare / FOTO

gara de nord

La mai bine de un an de când CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit cine să se ocupe de reabilitarea Gării de Nord, Primăria Timișoara a emis autorizația de construire. Poate începe, în sfârșit, șantierul atât de așteptat de toată lumea.

CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a scos la licitație pentru a treia oară, în vara lui 2020, proiectarea și execuția pentru „reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. Celelalte două proceduri au fost anulate din lipsă de ofertanți.

A treia oară a fost cu noroc, iar singurul ofertant, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, a fost considerat eligibil și, deci, a fost semnat contractul, în noiembrie 2020. Suma este de 20,9 milioane de lei, cu TVA, adică aproape 4,29 milioane de euro.

Luni, 6 decembrie, Primăria Timișoara a emis, în sfârșit, autorizația de construire 880, pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Aceasta vizează
„Lucrari de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrari în clădirea de călători stația CF Timisoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal”.

Gara de Nord, cu „deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional”

„Construcția prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare. Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații”, scrie în caietul de sarcini.

Pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațeta de la Gara de Nord va fi refăcut pavajul și vor fi montate bănci. De asemenea, vor fi plantați arbori și va fi realizat un sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali. Pentru gară se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Contractul de proiectare și execuție are o durată de doi ani. Modernizarea de la Găra de Nord Timișoara face parte dintr-un proiect care include 47 de stații, cu o valoare totală de 82 milioane de lei. Trei din cele patru firme care vor lucra aici au lucrări importante cu PMT. Bauerhof Agrobanat SRL și Constructim sunt asociate și la complexul sportiv de 5 milioane de euro din Calea Lipovei, unde lucrările nu au început. Constructim lucrează, printre altele, la Campusul Lenau și Centrul cultural Mărășești. Longhersin face parte din asocierea care a câștigat licitația pentru Calea Bogdăneștilor.

About Post Author