Gara de Nord ar putea fi preluată de Primăria Timișoara. Noua strategie a Ministerului Transporturilor

gara de nord

Disputele dintre CFR și Primăria Timișoara, pe tema reabilitării de la Gara de Nord, ar putea lua sfârșit. Ministerul Transporturilor vrea să transfere gările la autorităţile locale care sunt dispuse să le preia. Primăria ar putea face astfel proiectul pe care și-l dorește. Vestea proastă e că în 2023 gara va arăta tot jalnic.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că gările ar putea ajunge la administrațiile locale, care să se ocupe de întreținerea lor. „Multe gări din România arată ca după război. La Ministerul Transporturilor lucrăm la cadrul legal pentru transferul gărilor de la CFR în administrarea autorităţilor locale, care doresc să le preia şi să le modernizeze (…) Toată infrastructura CFR, aproape toată, care ține de partea imobiliară, gări, terenuri de pe lângă tronsoanele CFR, ori nu sunt întreținute deloc, ori într-o proporție de 90% arată ca și când și pe aici a trecut războiul (…) Autoritățile locale, dacă au forța, dacă pot, vor primi din partea noastră toate aceste bunuri în administrare, astfel încât lucrurile să intre pe un făgaș normal”, a declarat Grindeanu, la Bistrița, citat de realitateadevaslui.net.

Cadrul legal de transfer va include, spune ministrul Transporturilor, și terenurile adiacente liniilor de cale ferată, care ar putea încurca altfel proiectele locale.

La Timișoara s-ar putea încheia o dispută

Un astfel de transfer s-ar putea face și la Timișoara, unde CFR și primăria nu se înțeleg pe proiectul de reabilitare de la Gara de Nord, deși a fost emisă o autorizație de construire, în decembrie 2021. CFR a cerut însă. În februarie, modificarea soluției tehnice, adică, practic, trebuie o nouă autorizație de construire.

Schimbarea soluției tehnice a fost analizată în ședința Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a PMT și nu a fost aprobată. „Discuția a avut loc la solicitarea expresă a CFR, care vrea să modifice proiectul pentru care a obținut autorizație în decembrie 2021. Având în vedere importanța clădirii Gării de Nord și a diferențelor semnificative a soluțiilor propuse în proiectul autorizat (…) concluzia a fost că proiectul autorizat este net superior celui modificat”, a explicat arhitectul șef al Timișoarei, Gabriel Almăjan.

CFR vrea acum ca principala clădirii a Gării de Nord să fie placată cu plăci compozite de aluminiu (alucobond). Proiectul pentru care a fost emisă autorizație prevede piatră naturală. Contractul de proiectare și execuție de la Gara de Nord are o durată de doi ani. E clar că în 2023, când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii, zona nu va arăta cu mult mai bine, dar, dacă va trece la autoritățile locale, s-ar putea face măcar o igienizare mai consistentă. Evident, trebuie să vrea și PMT să se lege la cap cu așa ceva.

About Post Author