Elba, pe cale să vândă terenul de la Gara de Nord. Oferta primită: peste 12 milioane de euro

Cam într-un an și jumătate, acționarii Elba vor avea în conturi cu peste 12 milioane de euro mai mult. Singura condiție: finalizarea tranzacției care vizează terenul de peste 5,5 hectare din zona Gării de Nord.

elba

Producătorul de sisteme şi corpuri de iluminat Elba negociază vânzarea terenului de aproximativ 56.000 mp pe care îl deține lângă Gara de Nord, anunță zf.ro. Compania a primit o ofertă din partea unui dezvoltator imobiliar, care este dispus să plătească 12,5 milioane de euro.

„Consiliul de Administraţie al societăţii a făcut demersuri pentru vânzarea terenului din strada Gării şi am primit o ofertă pe care o considerăm acceptabilă şi pe care o supunem aprobării acţionarilor. Suprafaţa terenului este de aproximativ 56.000 mp, (…) şi cuprinde inclusiv drumul de acces. Preţul este de 12,5 milioane de euro şi se va plăti după obţinerea aprobării PUZ-ului şi autorizaţiei de construire pentru prima parte a construcţiei. Ca timp, se estimează un interval de maximum un an şi jumătate”, este precizat într-un document al CA al companiei.

Investitorul dorește să rămână necunoscut până în momentul întocmirii documentelor publice aferente procedurilor administrative.

Unde întorc tramvaiele

Este vorba despre terenul pe care, până acum câțiva ani, a existat fabrica Elba. Este același teren care, în toamna lui 2019, a fost în centrul unei dispute aprinse cu primăria și STPT. Asta pentru că, în ziua în care a fost redeschis traficul pe Podul Dragalina, tramvaiele nu au putut ajunge la gară. „Bucla” de întoarcere a garniturilor era pe terenul societății Elba, care era împrejmuit. În plus, niciun reprezentant al autorității locale nu discutase cu reprezentanții firmei.

Problema s-a rezolvat atunci, societatea fiind oricum amendată cu 50.000 de lei de Poliția Locală, pentru că nu respectase autorizația de demolare, care prevedea îndepărtarea gardului. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu noul proprietar, atât în cazul liniei de tramvai, cât și în cel al accesului pe teren, dinspre Podul Eroilor. Primăria încerca, măcar la nivel declarativ, pe vremea lui Nicolae Robu, să obțină permisiunea celor de la Elba, pentru a deschide acel drum și a crea o cale directă de la Piața Iosefin către gară. Nu s-a materializat însă nimic.