31 martie 2020

E aproape gata licitația pentru autobuze electrice, începută acum un an. I-a spus Iapă lui Robu

autobuze electrice

Într-o lună vom ști de unde vin cele 44 autobuze electrice. Asta susține primarul Nicolae Robu, deși nu are un document oficial. I-a spus însă că așa e Cătălin Iapă! Acesta este secretar de stat în ministerul care n-a reușit de un an să finalizeze licitația și a prelungit-o fără termen limită.

„Vestea bună vizavi de cele 44 de autobuze electrice este că licitația este spre final. Este aproape gata analiza tehnică a ofertelor. Se va comunica rezultatul probabil în circa o lună. Au fost găsiți și specialiști și se va comunica în curând rezultatul”, a anunțat primarul Nicolae Robu. Întrebat dacă există și o confirmare oficială, edilul a spus că nu chiar. „Nu avem o hârtie oficială. Informația mi-a fost comunicată de secretarul de stat Cătălin Iapă. El își face datoria din fișa postului, dar, evident, i-am cerut și îi cer în permanență să se intereseze de toate proiectele de interes pentru județul Timiș”, a explicat edilul.

MDRAP se chinuie de un an să găsească specialiști

Licitația pentru cumpărarea a 44 de autobuze electrice a fost lansată de MDRAP cu mai bine de un an în urmă. Au fost depuse trei oferte – New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, Solaris Bus & Coach și Bozankaya Otomotiv Mak – iar evaluarea lor ar fi trebuit să se încheie în toamna anului trecut. S-a prelungit însă până se… termină! „Având în vedere lipsa experților cooptați din partea unor organisme / instituții care dețin specialiști ce ar putea analiza specificațiile de natură tehnică (…) precum și faptul că membrii comisiei nu dețin pregătire în acest sens, evaluarea tehnică se desfășoară cu dificultate (…) vă rugăm să aprobați prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor (…) până la semnarea raportului procedurii de atribuire”, scria șeful Direcției Generale Achiziții din MDRAP, Remus Uretean.

Valoarea totală a proiectului prin care vor fi cumpărate 56 de autobuze electrice este de 226,186 milioane lei, din care 160,52 milioane de lei din fonduri europene. La Timișoara ar trebui să ajungă 44 de autobuze, iar restul sunt pentru Brașov. Perioada de implementare a proiectului este 48 de luni.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: