Două oferte pentru proiectul de Magistrală verde – Calea Șagului. PMT, dispusă să plătească peste 360.000 de euro

calea șagului

Licitația de DALI + PT pentru Magistrala verde – Calea Șagului trece în faza de evaluare a ofertelor. Sunt două asocieri interesate de contractul de aproape 1,8 milioane de lei.

Magistrala verde – Calea Șagului a fost anunțată, la finele anului trecut, de primarul Dominic Fritz. Este vorba despre un „coridor multimodal” de la Piața Küttl până la mallul din sudul orașului. Traseul va avea piste de biciclete, bandă dedicată pentru transport în comun și spații verzi. „«Magistrala verde» este un culoar de mobilitate verde de 3 kilometri, care va fi amenajat între Bulevardul 16 Decembrie 1989 și Calea Șagului (…) Aceasta este viziunea actualei administrații despre cum amenajăm spațiul public în Timișoara: cu respect pentru cetățeni, mediu și patrimoniu construit”, declara Fritz.

La începutul lunii aprilie, PMT a scos la licitație „Servicii de proiectare (faza DALI + PT) și asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiție «Coridor de mobilitate Magistrala verde»”. Primăria este dispusă să plătească pentru documentație 1,78 milioane de lei, cu TVA, adică peste 361.000 de euro Contractul va avea o durată de 46 de luni, din care întocmirea propriu-zisă a documentației, 10 luni. Restul reprezintă asistența tehnică pentru viitorul șantier, estimat să dureze, deci, trei ani.

Ofertele au putut fi depuse până luni, 23 mai. La expirarea termenului, două asocieri s-au arătat interesate. Este vorba despre Blue Road – AMD Topografie – Vitta Sebastian Florin PFA și FIP Consulting – Gaz Instal SRL – Walhalla Invest Prodcomimpex – Helmert – Novensa. FIP Consulting a câștigat, recent, din postura de unic ofertant, și licitația pentru proiectul de modernizare a 34 de stații de tramvai.

Ce se vrea

Vor fi trei segmente: bd. 16 Decembrie, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu, bd. 16 Decembrie – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu bd. Rebreanu, și Calea Șagului, de la Rebreanu până la Shopping City. Vor fi două benzi pe sens, din care una cu o lățime de cel puțin 3,5 metri, și s-ar putea ca una dintre ele să fie special pentru transportul în comun. Pistele de biciclete vor avea 1,5 metri lățime, iar trotuarele, cel puțin doi metri.

Tot legat de Calea Șagului, prin CL a trecut, în urmă cu doi ani, documentaţia tehnico-economică – faza DALI și SF pentru „obiectivul de investiţii «Modernizare Calea Şagului (tronson cuprins între strada Ana Ipătescu cu limita administrativă a Municipiului Timișoara)»”. Această lucrare era estimată să coste 74,1 milioane de lei, cu TVA.

About Post Author