Contestație la licitația pentru curățenie și deszăpezire în Timișoara, organizată de primărie

salubrizare

foto: Arhivă

Primăria Timișoara ar putea avea probleme în ceea ce privește procedura de atribuire a contractului de salubrizare și deszăpezire. Aceasta a fost lansată în martie și e încă în termenul de depunere a ofertelor. Doar că, între timp, procedura a fost contestată.

Primăria a publicat în SEAP în luna martie anunțul privind contractul pentru delegarea de gestiune, prin concesiune, a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire. Acesta are e o durată de 96 de luni, adică opt ani.

„Obiectul delegării gestiunii, prin concesiune îl constituie activitățile de salubrizare (…) respectiv măturatul, spălatul şi stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare; curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ”, scrie în documentație. Suma maximă oferită este de puțin peste 260 de milioane de lei, cu TVA, iar ofertele sunt așteptate până în 17 aprilie.

Contractul de curățenie cu Brantner a fost încheiat în 2019, pe o durată de patru ani, și a expirat în decembrie 2023. Valoarea lui a fost de 86,61 milioane de lei, cu TVA. Tot Brantner a câștigat, ulterior, și licitația pentru deszăpezirea orașului.

Sunt invocate multe neclarități

La ceva mai mult de o săptămână însă de la publicarea anunțului, Brantner a depus o contestație la această procedură, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Compania solicită suspendarea procedurii până la soluționarea contestației și, în subsidiar, „obligarea autorității contractante la prelungirea termenului limită de depunere a ofertelor, într-o măsură suficientă pentru a permite informarea corespunzătoare a participanților cu privire la modificările adoptate”.

Reprezntanții Brantner susțin că primăria a inițiat o procedură de atribuire prin concesionare, deși raportat la natura contractului, trebuia începută o procedură de achiziție. Sunt invocate, de asemenea, mai multe erori în ceea ce privește fundamntarea tarifelor și a serviciilor, dar și „servicii străine de serviciul public de salubrizare”.

CNSC a solicitat de la PMT dosarul de achiziție și urmează să se pronunțe în această speță. Potrivit noii documentații, pentru curățenie, orașul va fi împărțit în șapte sectoare și va exista a opta echipă de salubrizare, care se va ocupa special de trotuarele și pistele de biciclete de pe malul Begăi.

About Post Author