Colterm a rămas fără 10.000 de clienți în șapte ani. În 2022 ar putea pierde alții

căldură

În șapte ani, Colterm a pierdut 10.000 clienți. La cum a început acest sezon de iarnă, e de așteptat ca, la primăvară, cu prima ocazie, să mai piardă ceva. Pentru că oamenii nu vor să înghețe în case și nici să plătească o mică avere pentru ceva de care beneficiază aproximativ.

În 2014, la Colterm mai erau racordate aproape 65.000 de locuințe. Au fost făcute atunci 70 de cereri de debranșare de la blocuri, respectiv 2.702 cereri de deconectare individuală. În total, societatea de termoficare a rămas fără 672 de clienți. În următorii doi ani, numărul celor care au vrut să nu mai depinde de sistemul centralizat a rămas ridicat, cu un record de aproape 700 de deconectări în 2016.

A urmat o perioadă de scădere, cu 152 de debranșări în 2020, dar în acest an numărul celor care au vrut să se „scape” de Colterm a ajuns la 242.

Cum arată statisticile Colterm, 2014 – 2021

2014 – 672 deconectări – 64.626 abonați
2015 – 507 deconectări – 62.367 abonați
2016 – 692 deconectări – 60.592 abonați
2017 – 422 deconectări – 59.122 abonați
2018 – 190 deconectări – 58.211 abonați
2019 – 189 deconectări – 57.379 abonați
2020 – 152 deconectări – 56.533 abonați
2021 – 242 deconectări – 55.545 abonați

Primăvara ar putea aduce un val masiv de debranșări, în condițiile în care perspectiva pentru această iarnă nu pare deloc îmbucurătoare. Deja societatea de termoficare și-a lăsat trei zile abonații fără căldură și apă caldă, într-o perioadă în care temperaturile de afară nu era foarte scăzute. Acum, Colterm funcționează cu frâna trasă, doar cu cele două cazane ale CET Sud, care sunt alimentate pe cărbune. Contractul de gaz este încheiat până în 10 noiembrie, doar cât să facă… scânteie, pentru cărbune. Urmează să fie semnat, probabil, un alt contract, în aceste zile. Tot la nivel minimal.