CFR încearcă iar: a doua licitație pentru reabilitarea de la Gara de Nord Timișoara

Poate a doua oară e cu noroc. CFR SA a scos din nou la licitația proiectarea și execuția pentru reabilitarea de la Gara de Nord din Timișoara. Prima procedură a fost anulată, din lipsă de ofertanți, deși suma nu e deloc de neglijat.
CFR SA a publicat din nou în sistemul național de licitații electronice SEAP-SICAP anunțul pentru proiectate + execuție „reabilitare faţadă, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. Prima procedură, lansată la jumătatea lunii septembrie, nu a avut succes, neexistând nici măcar o ofertă depusă.
Firmele interesate trebuie să execute la Gara de Nord lucrări de consolidare a elementelor structurale, reabilitare termică cu modernizarea finisajului exterior, să realizeze o instalatie centralizată de ventilație, lucrări de amenajare a piațetei gării, lucrări de intervenții la peronul liniei 1 și la tunelul pietonal. Suma pusă la bătaie: 20,95 milioane de lei, cu TVA. Adică 4,4 milioane de euro. Durata contractului este de doi ani.
Modernizarea Gării de Nord Timișoara face parte dintr-un proiect care vizează 47 de stații, cu o valoarea totală de 82 milioane de lei. Ofertele pentru actuala licitație pot fi depuse până în 19 noiembrie.
CFR SA a decis să nu țină cont nici de această dată de solicitarea Ordinul Arhitecților. OAR, filiala Timiș, a trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor și CFR, notificând și Primăria Timișoara. Arhitecții cereau concurs de soluții. „Acest mod de a atribui serviciile de proiectare (prin licitație – n.r.) nu prezintă garanții suficiente pentru obținerea unei soluții arhitecturale de calitate, în concordanță cu importanța Gării de Nord ca obiect în sine și ca element definitoriu al municipiului Timișoara, mai ales că proiectul include și amenajarea de spații publice exterioare clădirii gării”, scriau aceștia.