CFR are, în sfârșit, autorizație de construire pentru Gara de Nord. După patru luni de discuții

gara de nord

Primăria Timișoara a emis, la finele săptămânii trecute, o nouă autorizație de construire pentru lucrările de reabilitare de la Gara de Nord. CFR mai are să-și găsească un diriginte de șantier și poate începe.

CFR a primit, în sfârșit, o nouă autorizație de construire de la Primăria Timișoara, pentru Gara de Nord. Cea veche fusese emisă în luna decembrie și, de atunci, au urmat luni bune de contre între cele două părți. Compania a vrut să modifice soluția tehnică, dar Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a PMT nu a fost de acord cu alucobondul montat pe fațada principală. În luna mai, cele două părți s-au înțeles totuși. „Pe fațada principală, către bd. Dragalina și bd. Republicii, s-a păstrat piatră, tencuială și tâmplăria unificată printr-un sistem de tâmplărie tip cortină”, spunea arhitectul șef Gabriel Almăjan. Aluconbdul va fi pus doar pe partea dinspre peroane și lunii.

În această perioadă, companie feroviară caută să contracteze și servicii de dirigenție de șantier. Contractul are ca obiect verificarea execuției corecte a lucrărilor aferente obiectivului „Reabilitare faţada, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timisoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1 + acces tunel pietonal”. Prețul maxim oferit este de aproape 538.000 lei, cu TVA, iar ofertele sunt așteptate chiar până marți, 21 iunie.

CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a semnat în noiembrie 2020 contractul pentru reabilitarea de la Gara de Nord. Vor lucra aici, în asociere, companiile Constructim SA, Bauerhof Agrobanat SRL, Longhersin SRL și Lăstun SRL, la un preț de 20,9 milioane de lei, cu TVA.