Bozankaya: Tramvaiele nu au probleme la motor. Dar nici nu se știe de ce s-au blocat frânele

sursa foto: Facebook / Primăria municipiului Timișoara
Investigația companiei Bozankaya, în ceea ce privește ultimul incident în care a fost implicat un tramvai de la Timișoara, încă nu e gata. Compania nu poate preciza de la ce a pornit focul, dar spune totuși că motoarele garniturilor sunt în regulă.
În 8 martie, un tramvai Bozankaya a luat foc în fața prefecturii, fiind nevoie de intervenția pompierilor. Cei de la ISU Timiș au stabilit drept cauză probabilă a producerii incendiului „efectul termic produs în urma frecării la sistemul de frânare”. Compania producătoare a anunțat că face propriile investigații și acum anunță parțial niște concluzii.
„Pe 8 martie 2023, pe baza analizelor fișierelor de date, plăcuțele de frână ale tramvaiului s-au blocat. Șoferul a încercat să elibereze frânele și a continuat să conducă vehiculul. Deoarece frânele au fost aplicate în timpul deplasării, sistemul vehiculului s-a oprit de mai multe ori pentru protecție sporită și a oprit tracțiunea. Pentru a duce tramvaiul într-o locație sigură, șoferul a condus tramvaiul cu frânele aplicate și din cauza frecării și supraîncălzirii plăcuțelor de frână, și de sub tramvai a ieșit fum”, se precizează într-un comunicat.
Se investighează „cauza principală”, momentan neprecizată
Bozankaya nu poate preciza nimic concret în legătură cu motivul pentru care s-au blocat frânele, dar acuză „informațiile false relatate în media cu privire la incidentele privind tramvaiele sale”.
„Raportul preliminar emis de Bozankaya, bazat pe analizele fișierelor de jurnal extrase din software-ul de înregistrare al vehiculului la momentul incidentului, nu există nici dovezi, nici indicii cu privire la defecțiune a motorului (formulare stranie – n.r.) Compania Bozankaya tratează cu maximă seriozitate acest incident foarte (nu se precizează cum este incidentul – n.r.) și, în prezent, investighează cauza principală pentru a se asigura că acest lucru nu se va mai repeta”, continuă comunicatul redactat în viteză de o firmă de PR.
În plus, precizează aceeași sursă, „înregistrările video din cabina șoferului nu au putut fi recuperate din motive necunoscute care nu au legătură cu Bozankaya”.
„Tramvaiele îndeplinesc standardele și cerințele tehnice de calitate cuprinse și în legislația română în vigoare, precum și nivelul ridicat de siguranță a pasagerilor având în vedere natura transportului”, este concluzia unui comunicat care, de fapt, nu spune mare lucru.