Blue Air, amendată de Protecția Consumatorilor cu încă 10 milioane de lei

sursa foto: https://news.gtp.gr
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat din nou compania Blue Air. De această dată, pentru zborurile anulate din 15 iunie până la jumătatea lunii septembrie.
Potrivit ANPC, peste 150.000 de pasageri au fost afectați de aceste anulări. „Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat o amplă acțiune de control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15 iunie – 30 august (…) şi extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 6 septembrie până în 10 octombrie”, a transmis ANPC.
Concluziile controlului arată că Blue Air „nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autoritățile competente”. Prejudiciul cauzat celor peste 150.000 de pasageri care au cumpărat bilete în perioada iunie – septembrie este de aproape 20 de milioane de euro și reprezintă doar contravaloarea biletelor. Compania a rambursat doar 598 de rezervări, „reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate”.
„În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a două amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 4 octombrie pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, şi o alta, în valoare de 200.000 de lei, pentru abateri repetate. Totalul amenzilor se situează la valoarea de 10,09 milioane de lei”, a mai transmis ANPC.
ANPC a amendat și în luna iulie Blue Air, cu două milioane de euro. Compania aeriană a transmis, săptămâna trecută, că nu va relua zborurile în 10 octombrie, așa cum anunțase.