Clienții Blue Air își vor primi banii înapoi dacă va fi vândută compania
Reprezentanții companiei Blue Air au anunțat joi că rambursarea banilor datorați pasagerilor care nu au putut zbura din cauza anulării curselor depinde atât de reluarea operațiunilor, cât și de vânzarea companiei.
Potrivit unui comunicat al Blue Air, actualii acționari ai companiei sunt în discuții cu doi potențiali investitori. Rambursarea banilor către clienții care au cumpărat bilete, dar nu s-au putut folosi de acestea, depinde de aportul în numerar adus de investitori.
„Redresarea Blue Air, respectiv reluarea operațiunilor de transport aerian de pasageri, implică o colaborare strânsă și sprijinul din partea tuturor partenerilor comerciali, dar și al tuturor instituțiilor publice și autorităților din România, eforturile depuse de managementul executiv, Consiliul de Administrație și acționariatul societății, fiind insuficiente în lipsa unei astfel de colaborări (…)
Până la acest moment, în urma discuțiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorității aeroporturilor din străinătate (…) precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite, și mizăm pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București-Otopeni și Iași”, a transmis compania.
Numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor din perioada 6 septembrie – 9 octombrie este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.
Un factor esențial este „aportul în numerar adus de un investitor”
„Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, și, așa cum am precizat în comunicările anterioare, un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuții”, precizează aceeași sursă.
Pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor, având la dispoziție trei opțiuni: reprogramarea călătoriei, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noștri) sau rambursarea biletelor achiziționate.
„În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1,9 milioane de euro. Pasagerii care au ales această opțiune vor putea folosi sumele în vederea achiziționării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare. În cel mai scurt timp cu putință vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de către Blue Air, în funcție și de rezultatele înregistrare în negocierile cu investitorii, dar și de disponibilitatea autorităților de a ne sprijini în acest proces dificil”, mai transmite Blue Air.