Bicicletele ar putea reveni în Piața Victoriei și centru. Trei consilieri USR propun eliminarea amenzilor

După aproape șase ani, bicicliștii ar putea avea acces din nou în Piața Victoriei și străzile pietonale din zona Cetate. Trei consilieri locali USR vor propune un proiect care să elimine restricțiile introduse în timpul administrației Robu.

Biciclete

„Eliminăm amenzile abuzive pentru cei care circulă pe două roți prin centrul Timișoarei! În 2013 (de fapt este 2015 – n.r.) și apoi în 2017, fostul primar și administrația liberală au adoptat două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) absurde, care prevăd amenzi mari (peste cele din Codul Rutier!) pentru folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală.

În baza acestor Hotărâri, sute de timișoreni au fost amendați în ultimii ani. Prin colegii noștri consilieri Ana Munteanu, Dan Reșitnec și Ovidiu Merean am depus un proiect de anulare a acestor HCL-uri, un prim pas spre întoarcerea la normalitate și spre un oraș în care toți cetățenii sunt tratați cu respect”, a transmis USR Timiș.

Restrucții în două etape

În septembrie 2015, Primăria Timișoara a interzis total bicicletelor în zona Cetate. Comisia de Circulație a PMT a decis că accesul va fi permis exclusiv pietonilor, atât în Piața Victoriei și strada Alba Iulia, cât și în toată zona recent reabilitată cele 10 străzi și patru piețe. Între timp, restricția a fost ridicată parțial, fiind permisă circulația mixtă pietoni-bicicliști pe străzile E. Ungureanu, A. Pacha, Radu Negru, E. Carusso, Victor Vlad Delamarina, Gheorghe Lazăr, de la intersecția cu str. E. Ungureanu spre Piața Unirii, Lucian Blaga, J. Bolyai, Dimitrie Cantemir și Palanca.

În 2017 au primit interzis în zona de promenadă a Timișoarei și skateboardurile, hoverboardurile, monociclurile, segway-urile, trotinetele și rolele. A existat și o dezbatere publică, în urma căreia zona de promendată a fost definită drept arealul Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Sf. Gheorghe, Piața Unirii, strada Alba Iulia, strada Vasile Alecsandri, strada Mărășești, strada Eugeniu de Savoya, strada Ghe. Lazar (tronsonul cuprins între strada Emanuil Ungureanu și Piața Unirii), strada Florimund Mercy, strada Enrico Caruso, strada G-ral Praporgescu.

„Nu e treaba politicienilor”, spune USR

„Nu este treaba politicienilor să decidă după bunul plac cine pe unde poate circula. Pentru asta trebuie să avem o Comisie de Circulație a Primăriei funcțională, unde specialiștii să se pronunțe în spețe care țin de siguranța pietonilor, cicliștilor și a șoferilor”, transmit inițiatorii proiectului. Potrivit acestora, propunerea lor va fi publicată pe site-ul primăriei, va sta în 30 de zile în dezbatere publică și apoi va ajunge în plenul CL. Consecința imediată va fi „eliminarea acelor amenzi suplimentare codului rutier”, mai notează cei de la USR.

Potrivit Codului Rutier, adică OUG 195/2002, amenzile pentru bicicliști sunt cuprinse între 860 și 1.160 lei. În cazul celor care folosesc alte mijloace alternative de deplasare, sancțiunile sunt între 200 și 400 de lei, pentru cei cu vârste de la 14 la 18 ani, respectiv între 400 și 800 de lei, pentru cei peste 18 ani. În primul an de la interzicerea bicicletelor, în centru au fost amendați 517 oameni.

About Post Author